دانستنیها

بهترین شیوه مصرف ال کارنیتین (L-carnitine) برای لاغری

مبارزه، راهی برای کاهش وزن واقعی است. اگر کاهش وزن صرفا اجتناب از وسوسه و هر روز رفتن به باشگاه بود، بسیاری از ما به اهداف کاهش وزن خود بسیار نزدیکتر می‌شدیم. اما وقتی یک ماه رژیم و ساعت‌هایی که در باشگاه سپری می‌شود چیزی جز ناامیدی به همراه نداشته باشد، شروع جستجوی اینترنت برای یافتن قرص‌های لاغری گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

قبل از اینکه پول خود را صرف قرص‌های جادویی و وعده‌های دروغین کنید، توصیه می‌کنیم مکمل کاهش وزن ال کارنیتین را امتحان کنید. اما ال کارنیتین چیست؟ چه فوایدی برای لاغری دارد؟ نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری چگونه است؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

ال کارنیتین چیست؟

مکمل ال کارنیتین نه تنها ایمن و طبیعی است بلکه به شما در آب کردن چربی‌ها، افزایش انرژی و استفاده حداکثری از هر تمرین کمک می‌کند.

اگرچه بسیاری از مردم، ال کارنیتین را یک آمینو اسید می‌نامند، اما در واقع بیشتر یک ماده ویتامین مانند است که نقش‌های مختلفی را در بدن شما ایفا می‌کند. این ماده در کبد و کلیه شما تشکیل شده و از دو اسید آمینه ضروری (لیزین و متیونین) ساخته شده است.

برخی از متخصصان پزشکی، ال کارنیتین را به صورت مکمل برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، اختلال نعوظ و سایر بیماری‌ها تجویز می‌کنند. اما ال کارنیتین به دلیل نقشی که در متابولیسم چربی دارد و بیشتر به دلیل توانایی آن در کمک به کاهش وزن شناخته شده است. این مکمل به ویژه زمانی که با یک رژیم غذایی سالم و ورزش روتین ترکیب شود اثر بیشتری در کاهش وزن و لاغری خواهد داشت.

مزایای مکمل ال کارنیتین چیست؟

ال-کارنیتین نقش اساسی در انتقال چربی‌ها به میتوکندری دارد، جایی که چربی‌ها به انرژی تبدیل می‌شوند. اطلاعات زیادی درباره ال کارنیتین وجود دارد، اما برای اینکه به زبانی ساده‌تر، آن را بیان کنیم باید گفت: ال-کارنیتین مکمل خوبی برای پاسخ به رویاهای کاهش وزن شما خواهد بود.

اما مزیت‌های ال کارتینین چیست؟ در زیر، به چند مزیت مکمل کاهش وزن ال-کارنیتین و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن در کاهش وزن و در ادامه به نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری طبق تحقیقات پایگاه medartsweightloss اشاره می‌کنیم.

سوختن چربی اضافی بدن با ال کارنیتین

با سطوح بالاتر ال کارنیتین، بدن شما در سوزاندن چربی آماده‌تر و فعال‌تر می‌شود. این مکمل نه تنها میزان چربی ذخیره شده در بدن را کاهش می‌دهد، بلکه به کاهش چربی احشایی شکم نیز کمک می‌کند؛ نوعی چربی که اندام‌های حیاتی شما را احاطه کرده و به طور بالقوه منجر به بیماری کبد چرب و سایر بیماری‌های جدی سلامتی می‌شود.

مزایا و نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری

افزایش انرژی در حین و بعد از تمرینات ورزشی

با افزایش ظرفیت بدن برای چربی‌سوزی، سطح انرژی شما نیز افزایش می‌یابد. قرص مکمل ال کارنیتین نه تنها به شما کمک می‌کند تا میزان چربی سوزانده شده با هر تمرین را افزایش دهید، بلکه انرژی بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی بهتر و سبک زندگی فعال دریافت می‌کنید.

افزایش سرعت متابولیسم بدن و کاهش وزن

از نظر افزایش انرژی در برنامه تمرینی خود، مکمل ال کارنیتین به شما این امکان را می‌دهد که با شدت بیشتری تمرین کنید و متابولیسم خود را افزایش دهید. متابولیسم کارآمدتر، به طور قابل توجهی به برنامه کاهش وزن شما کمک می‌کند؛ زیرا میزان کالری که می‌توانید بسوزانید (حتی در حالت استراحت) را افزایش می‌دهد.

بهبودی گرفتگی عضلات و درد بعد از تمرینات ورزشی با ال کارنیتین

ال کارنیتین به کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضلات شما کمک می‌کند. تجمع لاکتات عضلانی علت درد و خستگی عضلانی پس از انجام تمرینات ورزشی شدید است. ال کارنیتین به کاهش لاکتات کمک می‌کند تا سریع‌تر ریکاوری کنید و برای کاهش چربی بدن دوباره به انجام ورزش‌هایی که برای برنامه کاهش وزن شما بسیار مهم است، روی آورید.

البته باید اشاره کنیم که همیشه باید درباره میزان دوز مصرفی و نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری باید با پزشک خود مشورت کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با ال کارنیتین

ال کارنیتین علاوه بر مزایای چربی‌سوزی و کاهش وزن، به سیستم ایمنی بدن و به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر نیز عمل می‌کند. این موضوع چه ارتباطی به برنامه کاهش وزن شما دارد؟ هر چه احساس بهتری داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که لباس‌های بدنسازی خود را بپوشید و برای ورزش کردن و کاهش وزن آماده شوید.

لازم است توجه داشته باشید که اگر ال کارنیتین را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش معمولی ترکیب نکنید، به چربی‌سوزی یا کاهش وزن کمک نمی‌کند. اگر قبلا یک رژیم غذایی سالم ایجاد کرده‌اید، اما به نظر نمی‌رسد که به کاهش وزن شما کمک کند، تزریق لیپوتروپیک ال-کارنیتین ممکن است همان چیزی باشد که برای کمک به افزایش تأثیر کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید، به آن نیاز داشته باشید.

مزایا و نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری : به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند

علاوه بر مزایای ذکر شده و نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری، برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که مصرف استیل-ال-کارنیتین (ALCAR) به جلوگیری از زوال عقلی مرتبط با افزایش سن و بهبود نشانگرهای یادگیری نیز کمک می‌کند.

مطالعات انسانی نشان می‌دهد که مصرف روزانه استیل-ال-کارنیتین به معکوس کردن کاهش عملکرد مغز مرتبط با آلزایمر و سایر بیماری‌های مغزی کمک می‌کند. این نوع کارنیتین، فواید مشابهی را برای عملکرد کلی مغز در افراد مسن‌تر که آلزایمر یا سایر بیماری‌های مغزی نداشتند نشان داد. در موارد خاص، این نوع کارنیتین حتی ممکن است از مغز شما در برابر آسیب سلولی محافظت کند.

در یک مطالعه ۹۰ روزه، افراد معتاد به الکل که روزانه ۲ گرم استیل-ال-کارنیتین مصرف می‌کردند، بهبود چشمگیری در تمام معیارهای عملکرد مغز را تجربه کردند.

نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری

سطح ال کارنیتین شما تحت تأثیر میزان غذا خوردن و میزان تولید کارنیتین بدن شما قرار دارد. به همین دلیل، سطح ال-کارنیتین اغلب در افراد گیاهخوار کمتر است، زیرا آنها محصولات حیوانی را محدود کرده یا از آن‌ها پرهیز می‌کنند.

بنابراین، گیاهخواران و وگان‌ها ممکن است بخواهند مکمل‌های ال کارنیتین را مصرف کنند. با این حال، هیچ مطالعه‌ای مزایای مکمل‌های کارنیتین را در این جمعیت‌های خاص، تایید نکرده است.

افراد مسن نیز ممکن است از مکمل‌های ال کارنیتین بهره‌مند شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح تولید این ماده مغذی با افزایش سن کاهش می‌یابد. با این حال، درست مانند هر مکمل دیگری، قبل از مصرف ال کارنیتین باید با پزشک خود صحبت کنید و در صورت تجویز، درباره نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری و دیگر مشکلات توضیح بخواهید.

در یک مطالعه، مصرف ۲ گرم ال کارنیتین باعث کاهش خستگی و افزایش عملکرد عضلات در افراد مسن شد. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که استیل-ال کارنیتین ممکن است به تقویت سلامت و عملکرد مغز در افراد مسن کمک کند. علاوه بر این، خطر کمبود کارنیتین برای کسانی که بیماری‌هایی مانند سیروز و بیماری کلیوی دارند، بیشتر است. اگر یکی از این بیماری را دارید، مصرف مکمل ال کارنیتین ممکن است مفید باشد.

گروه‌های جمعیتی خاصی می‌توانند از مکمل‌های ال کارنیتین بهره‌مند شوند. این گروه‌ها شامل افراد مسن و افرادی می‌شود که به ندرت مواد غذایی گوشتی مصرف می‌کنند یا هرگز گوشت و ماهی نمی‌خورند.

توصیه‌ها در زمینه دوز مصرفی انواع کارنیتین و نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری

میزان دوز مصرفی استاندارد ال-کارنیتین، ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز است. اگرچه میزان دوز مصرفی از مطالعه‌ای به مطالعه دیگر متفاوت است اما در healthline، میزان دوز مصرفی هر یک از انواع اشکال کارنیتین ذکر شده است:

استیل ال کارنیتین: این نوع از کارنیتین برای بهبود سلامت و عملکرد مغز عالی است. میزان دوزهای مصرفی از ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم در روز متغیر است.

ال-کارنیتین ال تارتارات: این فرم برای بهبود عملکرد ورزشی مؤثرتر است. نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری از دوز ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی‌گرم در روز متغیر است.

پروپیونیل-ال-کارنیتین: این نوع از کارنیتین برای بهبود جریان خون در افرادی که فشار خون بالا یا بیماری‌های مرتبط دارند بهترین گزینه است. میزان دوز مصرفی از ۴۰۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز متغیر است.

مصرف حداکثر ۲۰۰۰ میلی گرم (۲ گرم) در روز در دراز مدت بی‌خطر و موثر به نظر می‌رسد. اگرچه میزان دوز توصیه شده متفاوت است اما  به نظر می‌رسد که مصرف حدود ۵۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم در روز هم بی‌خطر و هم موثر باشد. با این حال، قبل از خرید و مصرف این مکمل با پزشک مشورت کرده و درباره نحوه مصرف روزانه آن سوال کنید و هرگز به صورت خودسرانه دوز آن را افزایش یا کاهش ندهید.

باری اسلیم، دارویی گیاهی همراه با ال کارنیتین

استفاده از داروی گیاهی برای درمان چاقی و رسیدن به تناسب اندام، بعنوان نیازی رو به رشد مطرح است. کپسول باری اسلیم از چای سبز، قهوه سبز،گارسینیا کامبوجیا، فلفل سیاه ، ال- کارنیتین، اسید لینولئیک کونژوگه، کافئین و کروم تهیه شده و با داشتن مواد موثره ای مانند کلروژنیک اسید، پیپرین، کاتچین ها، ترکیبات فنولیک، هیدروکسی سیتریک اسید برای مدیریت وزن، تقویت متابولیسم، سوزاندن کالری تجویز میشود تا ۱ کپسول ۱ تا ۲ بار در روز میل شود.

برای حصول بهترین نتیجه،توصیه میشود فرآورده ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از غذا / تمرین یا طبق دستور پزشک میل شود.

باری اسلیم باریج اسانس
باری اسلیم باریج اسانس

نتیجه‌گیری

در این مقاله با مزایای ال کارنیتین، تاثیر آن بر بدن و سلامت انسان، کاهش وزن و نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری آشنا شدید. ال-کارنیتین بیشتر به عنوان یک ماده چربی‌سوز شناخته می‌شود. از بین اشکال مختلف، استیل-ال-کارنیتین و ال-کارنیتین محبوب‌ترین و مؤثرترین نوع کارنیتین هستند و مطالعات مختلفی، تاثیر استفاده از آن بر سلامت، بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری‌ها را تایید می‌کنند.

استفاده از دوز مجاز مصرف ال کارنیتین برای لاغری می تواند تاثیری مطلوب در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام داشته باشد. کپسول باری اسلیم باریج با داشتن ماده موثره ال کارنیتین و گارسینیا کامبوجیا، جزو موثرترین داروهای کاهش وزن بشمار می آید.

در نهایت، حتما توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف هر مکمل، قرص یا دارویی با پزشک خود مشورت کنید و خودسرانه هیچ مکمل و دارویی را مصرف نکنید.

 

 

 

 

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا