توصیه پزشکان

کاربردی ترین روش ها برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته

ممکن است بخواهید پوست خود را به دلیل تیره شدن پوست و آفتاب سوختگی دردناک پس از یک پیک نیک لذت بخش از دریا سفید کنید. با این حال برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟
چرا پوست شما حتی پس از استفاده از ضد آفتاب هنوز هم آفتاب سوخته و برنزه می شود؟

علائم هشدار دهنده آفتاب سوختگی

درجه آفتاب سوختگی بسته به نوع پوستی که هر فرد دارد، شدت نور خورشید و زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید متفاوت است. علائم شایع آفتاب سوختگی عبارتند از:

  • پوست قرمز می شود
  • پوست هنگام لمس گرم یا داغ می شود
  • درد، تنش یا خارش
  • تاول زدن پوست
  • سردرد، تب، سرماخوردگی یا خستگی در صورت آفتاب سوختگی شدید.

چگونه پوست را بعد از آفتاب سوختگی سفید کنیم؟

سفید کردن پوست آفتاب سوخته اولویت اول همه است، اما آیا می دانید که پوست نیز به مدتی برای بهبودی نیاز دارد؟
برای درمان سریع و علمی آفتاب سوختگی، ابتدا باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را متوقف کنید تا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنید.
پس از آن، باید پوست خود را با خیساندن آن در آب با دمای متوسط، دوش گرفتن یا حمام کردن با آب خنک، یا استفاده از حوله مکنده با آب خنک روی پوست تسکین دهید (برای کاهش سوختگی، یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید. این بار باید از استفاده از صابون خودداری کنید زیرا می تواند تحریک پوست شما را بدتر کند.

می توانید پوست خود را با لوسیون آلوئه وره، ژل یا کرم هیدروکورتیزون ۰.۵-۱% مرطوب کنید (لطفاً در صورت استفاده از آن احتیاط کنید) و مقدار زیادی آب بنوشید.

کرم سفید کردن پوست آفتاب سوخته

آفتاب سوختگی چگونه رخ می دهد؟

علت اصلی تأثیرات مخرب خورشید بر پوست، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) است. نور خورشید منبع اصلی اشعه ماوراء بنفش است. لامپ ها و تخت های برنزه کننده نیز منبع اشعه UV هستند. افرادی که از این منابع زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پوست هستند.

پوست خود را مرطوب کنید و آب فراوان بنوشید

برای برخی از موارد خفیف آفتاب سوختگی و برنزه شدن، می توانید برخی از مواد طبیعی را در خانه برای آنها انتخاب کنید. برخی از مواد کاملا بی خطر هستند، مانند: ماست بدون قند، چای سبز، بلغور جو دوسر … اما مطمئن شوید که پوست شما توسط آنها تحریک نمی شود قبل از استفاده.
علاوه بر این، برخی از کرم های مرطوب کننده ملایم (تحت نظر متخصص پوست) می توانند به عنوان راه حل مناسبی برای افزایش رطوبت پوست استفاده شوند. و نوشیدن آب بصورت فراوان را از یاد نبرید.

از کرم روشن کننده پوست استفاده کنید

آسیب ناشی از نور خورشید می تواند منجر به ایجاد لکه های تیره شود که با کرم های سفید کننده موضعی پوست روشن میشود. محصولات با ترکیب هیدروکینون محبوب ترین و موثرترین هستند. هیدروکینون ۲٪ بدون نسخه در دسترس است، اما مقادیر بالاتر هیدروکینون با نسخه در دسترس است. سایر مواد موثر و روشن کننده پوست عبارتند از اسید گلیکولیک، اسید کوجیک، ویتامین C، نیاسینامید و سویا.

بهترین کرم سفید کردن پوست آفتاب سوخته چیست؟

لوسیون پس از آفتاب باریج متشکل از ژل آلوئه‌ورا و روغن آووکادو تهیه و همچنین حاوی ویتامین های C و E به عنوان آنتی اکسیدان است. این کرم همچنین می تواند برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته کمک کند.

داروی گیاهی برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته
کرم پس از آفتاب باریج

ویتامین C بهترین روش برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته

ویتامین C – راز مبارزه با پوست برنزه و بازگرداندن زیبایی پوست پس از آفتاب سوختگی است.
ویتامین C به طور گسترده ای به عنوان یک ماده جادویی برای زیبایی شناخته شده است! این ویتامین در تمام مطالعات علمی به دلیل توانایی آن در افزایش مقاومت، ترمیم، سفید کردن، روشن کردن، جوانسازی و تقویت پوست ثابت شده است. استفاده صحیح از ویتامین C نه تنها به نفوذ عمیق این ماده مغذی به پوست کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا به سرعت پوست سالم را بازیابی کنید، پوست آفتاب سوخته را بازیابی کنید، رنگ پوست را روشن کنید و روند پیری را کاهش دهید.
ویتامین C یکی از بهترین راه ها برای روشن و سفید شدن پوست بعد از آفتاب سوختگی است.
جذب خوب ویتامین C توانایی سرکوب ملانین را دارد، در نتیجه به طور فعال از درمان پوست تیره حمایت می کند، رنگدانه های تیره را کاهش می دهد، پوست را روشن و صاف می کند. اگر به درستی و کافی استفاده شود، ویتامین C در واقع یک ‘داروی معجزه آسا’ است که به کاهش ظاهر پوست تیره و بازگرداندن چهره ای درخشان تر کمک می کند.

سفید کردن پوست آفتاب سوخته با لیزر

لیزر درمانی می تواند قرمزی ناشی از آسیب نور خورشید و عروق خونی که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید شعله ور می شوند را هدف قرار دهد. بیشتر درمان های لیزری روی صورت هدف قرار می گیرند. با این حال، درمان برای گردن، سینه، بازوها، پشت و دست ها می تواند انجام شود. لیزر درمانی همچنین می تواند برای هدف قرار دادن لکه های قهوه ای استفاده شود. لیزر CO2 یک گزینه درمانی عالی برای بیمارانی است که پس از شکست کرم های موضعی ذکر شده در بالا، بهبود قابل توجه بیشتری می خواهند. این لیزر بیشترین زمان ریکاوری را دارد اما در عین حال چشمگیرترین بهبود را در پوست آسیب دیده از نور خورشید ایجاد می کند. لیزر CO2 یک لیزر فرسوده است، به این معنی که باعث ایجاد میکروکانال های آسیب در پوست می شود که باعث رشد و جوان سازی پوست جدید می شود. پس از درمان، به نظر می رسد که پوست شما دچار آفتاب سوختگی شدید شده است و تقریباً یک هفته بهبود می یابد.

سوالات متداول در خصوص سفید کردن پوست آفتاب سوخته

چگونه بعد از آفتاب سوختگی پوست سفیدی داشته باشیم؟
ویتامین C – راز مبارزه با پوست برنزه و بازگرداندن زیبایی پوست پس از آفتاب سوختگی. ویتامین C به طور گسترده ای به عنوان یک ماده جادویی برای زیبایی شناخته شده است! ویتامین C در تمام مطالعات علمی به دلیل توانایی آن در افزایش مقاومت، ترمیم، سفید کردن، روشن کردن، جوانسازی و تقویت پوست ثابت شده است.

آیا لکه های قهوه ای خورشید دائمی هستند یا از بین می روند؟
لکه های قهوه ای پس از آفتاب سوختگی ممکن است به مرور زمان محو شوند، اما به طور کامل از بین نمی روند مگر اینکه درمان شوند. این به این دلیل است که آن لکه های قهوه ای مناطقی از سلول های پوست هستند که آسیب دیده اند. پس از درمان، لکه های تیره روی پوست شما بر نمی گردند.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا