بیماری

کپسول لاکسافول موثرترین داروی گیاهی درمان یبوست

یبوست از شایع‌ترین بیماری‌ها بین افراد است. به طوری‌که گفته می‌شود یبوست، شایع‌ترین عامل شکایت و مراجعه بیماران به پزشک است. یبوست بیماری اذیت کننده برای افراد شناخته می شود و طبق بررسی های انجام شده تمامی افراد در طول زندگی تجربه درگیری با این بیماری را داشته اند. حتی عوارض برخی داروها می تواند بصورت یبوست ظاهر شده و باعث ناراحتی افراد شود. به دلیل تاثیرات زیاد یبوست بر سایر اندام های بدن، درمان یبوست بسیار مهم قلمداد می‌شود.

یبوست از قدیمی‌ترین بیماری‌هاست، به طوری‌که در طب سنتی، از آن با عنوان «ام الامراض» یا «مادر بیماری‌ها» یاد شده است. به همین دلیل، در طب سنتی عامل بسیاری از بیماری‌ها روحی و جسمی به یبوست نسبت داده می‌شود. در پزشکی مدرن هم این عارضه جدی گرفته می‌شود و همیشه پزشکان توصیه به درمان آن می‌کنند. با توجه به زندگی ماشینی امروزه و کم‌شدن فعالیت‌های فیزیکی، یبوست بیشتر از پیش شایع شده و باید جدی گرفته شود.

داروی گیاهی درمان یبوست
داروی گیاهی درمان یبوست

روش های گیاهی برای درمان یبوست به دلیل کم عارضه بودن و حفظ سلامت بیشتر، با اقبال بیشتری از سمت بیماران مواجه شده و استفاده از داروی گیاهی برای درمان یبوست، یکی از بهترین راه حل ها برای برطرف کردن این مشکل است.

علاوه بر کم تحرکی، دلایل دیگری به یبوست نسبت داده می‌شود. از جمله اصلی‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقدار ناکافی فیبر در رژیم غذایی
  • مصرف مقادیر زیاد لبنیات
  • تغییر رژیم غذایی (مثلا در سفر یا در پی بیماری)
  • استرس و اضطراب
  • سندروم روده تحریک‌پذیر
  • مصرف بعضی از داروها و مکمل‌ها مخصوصا داروهای ضدافسردگی و مکمل آهن
  • مشکل در سیستم گوارش (مثل مشکل در اعصاب یا ماهیچه‌های معده و روده ها)
  • برخی بیماری‌ها مثل سرطان کلون
  • بارداری
  • کم‌کاری تیروئید
  • بیماری‌های عصبی مانند ام اس و پارکینسون که باعث اختلال در سیستم عصبی دستگاه گوارش می‌شوند.

 

راه‌های پیشگیری از یبوست چیست ؟

از قدیم گفته‌اند پیشگری بهتر از درمان. بنابراین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از یبوست حتما به موارد زیر توجه شود.

  • رژیم غذایی متعادل با فیبر فراوان:غذاهای پرچربی و سنگین یبوست را تشدید می‌کنند. در ضمن مصرف مواد فیبردار نظیر میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، نان و غلات سبوس‌دار در کاهش علائم یبوست موثرند.
  • مصرف آب و مایعات:مصرف آب و مایعات برای جلوگیری از یبوست توصیه می‌شود. در واقع مایعات به همراه فیبر تنظیم‌کننده حرکت روده است. توصیه می‌شود روزانه بین یک تا دو لیتر آب و مایعات مصرف شود.
  • خودداری از مصرف قهوه و کافئین: قهوه و به طور خاص کافئین باعث کم آبی بدن و در نتیجه یبوست می‌شود.
  • لاکتوز: لاکتوز عامل مهمی در ابتلا به یبوست است.
  • ورزش و فعالیت فیزیکی: وقتی کم تحرکی عامل یبوست ذکر می‌‌شود، طبعا ورزش و فعالیت فیزیکی می‌تواند در پیشگری از آن موثر باشد.
  • عدم تاخیر در اجابت مزاج: تاخیر در اجابت مزاج عامل مهم در یبوست است. بنابراین برای پیشگیری توصیه می‌شود، هر زمان نیاز بود اجابت مزاج شود.

بهترین داروی گیاهی ملین و مسهل چه ویژگی دارد؟

داروی گیاهی برای درمان یبوست در وهله اول وظیفه تسهیل حرکات روده را بر عهده دارد. آنچه در درمان یبوست مهم است، استفاده از داروی گیاهی موثر بدون ایجاد عوارض جانبی است. داروهای گیاهی موثر در درمان یبوست طبق بررسی تیم تحقیقاتی باریج اسانس شامل گیاهان سنا، میخک، روبارب، سنا و کاسکارا ساگرادا هستند.

بهترین داروی گیاهی برای درمان یبوست ترکیبی از گیاهان دارویی شامل  هست که تاثیری قابل توجه در درمان یبوست دارد. در کپسول لاکسافول، جدیدترین محصول درمان یبوست باریج اسانس، ترکیبی از گیاهان فوق قرار داده شده که تاثیر شگرفی بر درمان این بیماری دارد.

کپسول لاکسافول باریج: موثرترین داروی گیاهی رفع یبوست

گاهی علیرغم پیشگیری‌ها، باز فرد به یبوست دچار می‌شود و بنابراین باید به درمان متوسل شد. در حال حاضر داروهای مختلفی برای درمان یبوست تجویز می‌شود ولی استفاده از داروی گیاهی مزیت زیادی نسبت به داروهای شیمیایی دارد. شرکت دارو‌سازی باریج اسانس به عنوان بزرگ‌ترین و برترین شرکت داروسازی گیاهی کشور اقدام به تولید و عرضه دارو لاکسافول کرده است.

لاکسافول باریج از گیاهان دارویی مثل سنا، میخک، روبارب، سنا و کاسکارا ساگرادا تهیه شده است. در موارد مصرف لاکسافول ذکر شده این داروی گیاهی ملین و برطرف‌کننده یبوست هست.

کپسول لاکسافول باریج
کپسول لاکسافول باریج

 

روش مصرف کپسول لاکسافول

 در افراد بالاتر از ۱۲ سال، بزرگسالان و افراد مسن، حداکثر ۲ تا ۳ بار در هفته هر بار ۱ تا ۳ کپسول هنگام شب میل شود. مدت مصرف حداکثر ۱ هفته است.

 اجزاء فرآورده کپسول لاکسافول

سنا، میخک، روبارب، کاسکارا ساگرادا، شیرین بیان

موارد منع مصرف کپسول لاکسافول

حساسیت نسبت به مواد موثره فرآورده، تنگی و انسداد روده، آتونی، آپاندیسیت، بیماری های التهابی روده (مانند کرون، کولیت اولسراتیو)، درد شکم با علت ناشناخته، دهیدراتاسیون شدید، اختلالات آب و الکترولیت، بارداری و شیردهی، سن کمتر از دوازده سال

شرایط نگهداری کپسول لاکسافول

فرآورده دور از دید و دسترس کودکان نگهداری شود.

فرآورده دور از نور، در دمای ۱۵-۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی احتمالی فرآورده بررسی نشده با این حال باید در نظر داشت که با افزایش حرکت روده، زمان ترانزیت روده ای داروهای خوراکی که همزمان تجویز شده اند بالقوه کاهش می یابد لذا جذب آنها نیز کم می‌شود.

 

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا