مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن می‌توانند خیلی جذاب باشند، چرا که از یک سوی تصور عمومی این است که باید برای لاغری رژیم غذایی سختی گرفت و از سوی دیگر غذا خوردن لذت‌بخش است. بنابراین مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن در سبک زندگی‌مان باید نقش اصلی داشته باشند. توجه کنید که رژیم غذایی همیشه به همراه ورزش و تحرک نتیجه‌ بخش است.

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن

شکلات تلخ

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن

یکی از مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن شکلات تلخ است. شکلات تلخ سرشار از روی است که به چربی سوزی شکم کمک می‌کند. روی گردش هورمون لپتین را بالا می‌برد که میزان مصرف انرژی، ذخیره چربی و اشتها را تنظیم می‌کند و همین موضوع باعث سوختن چربی‌های شکم می‌شود. برای خوردن شکلات تلخ، حتما نوعی را انتخاب کنید که مقدار شکر آن خیلی کم باشد.

با خیار لاغر شوید

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن

خیار یک میوه‌ی طراوت‌بخش و کم‌کالری و همچنین یک چربی سوز شکم است. ۱۰۰ گرم خیار حاوی حدودا ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری انرژی است. این میوه همچنین سرشار از مواد معدنی، فیبر خوراکی و ویتامین است. خوردن یک بشقاب سالاد خیار روشی موثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزاد شده از سیستم گوارش است

کرفس

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن

برای داشتن شکمی لاغر باید سبزیجاتی مثل کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کرفس بسیار کم‌کالری و پرفیبر و حاوی کلسیم و ویتامین سی است که به کاهش وزن کمک می‌کند. شما می‌توانید برای شستشوی سیستم گوارشی خود، نصف لیوان آب کرفس پیش از ناهار یا شام بخورید. همچنین می‌توانید آن را به سالاد یا سوپ اضافه کنید.

ماهی‌

 

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزنماهی‌های چرب هم لذیذ و هم دارای خواص زیاد برای شما هستند. ماهی سالمون، ساردین، خال خالی و شاه ماهی از جمله بهترین ماهی‌های چربی هستند که می‌توانید آن‌ها را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید. خوردن این ماهی‌های چرب به شما در چربی سوزی نیز کمک می‌کنند چرا که اسیدهای چرب امگا ۳ در تحقیقات نشان داده است که باعث کاهش التهاب در عروق و همچنین بیماری قلبی می‌شود. علاوه بر این اسید چرب امگا ۳ به لاغر شدن و چربی سوزی هم کمک می‌کند.

قهوه

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن

خوردن قهوه به عنوان یک منبع عالی برای دریافت کافئین توصیه شده است. کافئین باعث می‌شود که شما به مقدار زیادی از لحاظ عملکرد روحی و همچنین جسمی بهبود بیابید. علاوه بر این دو مورد، با خوردن کافئین بدن شما شروع به چربی سوزی خواهد کرد.

در یکی از تحقیقات انجام شده بر روی کافئین مشاهده شد، عده‌ای از کسانی که قبل از انجام ورزش به مقدار یک یا دو لیوان قهوه نوشیده بودند، دو برابر بیشتر از کسانی که قهوه نخورده بودند، چربی سوزی کردند. همچنین مشاهده شد این افراد ۱۷ درصد بیش از دیگر آن که کافئین مصرف نکرده بودند، مدت زمان بیشتری به فعالیت ورزشی پرداخته بودند.

زیره

مواد غذایی کاهش‌دهنده وزن

زیره برای لاغری شکم استفاده می‌شود چراکه زیره گیاهی چربی سوز است و با سرعت زیادی چربی نواحی شکم را می‌سوزاند. این ادویه سوخت و ساز و بدن را بالا می‌برد و از این طریق باعث کاهش وزن و لاغری بخصوص لاغری شکم می‌شود.

این ادویه، به سوزاندن کالری های اضافی و چربی شکمی نیز کمک می کند. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در آن متابولیسم را افزایش می دهد و به کالری سوزی کمک می کند.

 

در طب سنتی ایران به بیماری چاقی، سمن مفرط گفته می‌­شود که در اثر افزایش رطوبت و برودت ایجاد می­شود. در این حالت خلط بلغم در شخص افزایش یافته و دچار سوء هضم، خواب زیاد، سکون و بی­تحرکی می­شود که برای کاهش وزن تعدیل مزاج، تقلیل غذا، ورزش و استفاده از داروهای لاغرکننده به صورت مفرده یا ترکیبی توصیه می­گردد.

کپسول گرین فیت باریج، با برخوداری از گیاهانی که در طب سنتی ایرانی برای درمان چاقی استفاده می‌شده، یعنی زیره کرمانی، زنیان، رازیانه، مرزنجوش، سداب، بوره ارمنی و لاک مفسول، بهترین گزینه برای کاهش وزن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا