بیماری

کپسول لیورهیل چه کاربردی دارد؟ عوارض + نکات مصرف

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) اختلالی بسیار شایع است. بیماری کبد چرب غیر الکلی با تجمع لیپیدها، عمدتاً تری گلیسیریدها در هپاتوسیت های پارانشیم کبدی مشخص می شود که مسئول شروع آسیب کبد و افزایش مداوم سطح آنزیم های کبدی است. بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) به دلیل داشتن چربی بیش از حد در کبد ایجاد می شود و ارتباط نزدیکی با اضافه وزن و همچنین شرایطی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی و گردش خون دارد.

کپسول لیورهیل چیست؟

کپسول لیورهیل یک داروی گیاهی برای درمان کمکی کبد چرب غیرالکلی بشمار می آید که حاوی عصاره خشک خارمریم و حاوی ماده موثره سیلیمارین است. کپسول لیورهیل یکی از تولیدات شرکت داروسازی باریج اسانس است که به صورت کپسول ۳۰۶ میلی گرم به منظور درمان کمکی در بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) تجویز میشود.

درمان های دارویی برای کبد چرب غیرالکلی محدود است. سیلیمارین، ترکیبی است که از گیاه خار مریم استخراج می‌شود که مکمل گیاهی بوده که برای اختلالات کبدی استفاده می‌شود. سیلیمارین دارای خواص محافظتی کبد و ضد التهابی است.

درمان-کبد-چرب-غیرالکلی
درمان کبد چرب غیرالکلی

کپسول لیورهیل چه ترکیباتی دارد؟

درفرمولاسیون کپسول ۳۰۶ میلی گرم لیورهیل باریج، از عصاره خشک خارمریم ( دارای ماده موثره سیلیمارین)، ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم کیوتن و سلنیوم استفاده و بر اساس وجود حداقل ۱۲۰ میلی گرم سیلیمارین تام بر حسب سیلی بین در هر کپسول استاندارد شده است.

کپسول لیورهیل برای کبد چرب و بیماری‌های کبدی

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)، با تجمع بیش از حد تری گلیسیرید در کبد (بیش از ۵ درصد) ، در صورت مصرف الکل (به طور دقیق) کمتر از ۳۰ و ۲۰ گرم در روز به ترتیب برای آقایان و خانم ها تعریف می شود.

بیماری کبد چرب غیر الکلی با تجمع لیپیدها، عمدتاً تری گلیسیریدها در هپاتوسیت های پارانشیم کبدی مشخص می شود که مسئول شروع آسیب کبد و افزایش مداوم سطح آنزیم های کبدی است. کپسول لیورهیل حاوی سیلیمارین، ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم Q10 و سلنومتیونین است که مصرف لیورهیل، پارامترهایALT ،AST ،ALP ، GGT، فریتین و علائم بیماران را بطور قابل توجهی بهبود می بخشد.

علت کبد چرب غیر الکلی(NAFLD) چیست؟

تخمین زده می شود که کبد چرب غیر الکلی(NAFLD)  از هر ۵ نفر ۱ نفر را تحت تاثیر قرار دهد. نرخ ها با افزایش سطح چاقی در حال افزایش است. اگرچه بیشتر موارد کبد چرب غیر الکلی با اضافه وزن مرتبط است، اگر وزن مناسبی داشته باشید می توانید به این بیماری مبتلا شوید.

این موارد خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی را افزایش می دهد:

  • وزنی در محدوده اضافه وزن یا چاقی
  • اندازه گیری دور کمر بالا
  • دیابت نوع ۲
  • رژیم غذایی با غذاها و نوشیدنی های ناسالم زیاد
  • سطوح پایین فعالیت بدنی یا صرف زیاد
  • زمان نشستن
  • چربی خون بالا مانند کلسترول
  • فشار خون بالا
  • سایر شرایط مرتبط با مقاومت به انسولین برای مثال سندرم تخمدان پلی کیستیک

مکانیزم اثر کپسول لیورهیل چگونه است؟

کپسول لیورهیل باریج با داشتن سیلیمارین، ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم ۱۰ Q و سلنومتیونین با کاهش آنزیم های کبدی (ALT،AST،ALP ،GGT) و فریتین اثربخشی موردتوجهی در درمان کبد چرب غیرالکلی از خود نشان داده است. نکته مورد توجه این است که بیماران با مصرف لیورهیل دچار عارضه جانبی نمی شوند. لیورهیل باریج یک داروی گیاهی بوده که گیاه خارمریم جزو اساسی ترین اجزای آن بشمار می آید.

خار مریم چیست؟

خار مریم (Silybum marianum) گیاهی است که به دلیل توانایی در مسدود کردن و حذف سموم از سلول‌های کبدی و ترویج بازسازی سلول‌های کبدی، به عنوان ناجی کبد شهرت دارد. مطالعات نشان داده اند که برخی از ترکیبات تشکیل دهنده خارمریم دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی هستند.

خار مریم

خارمریم برای بیماری های کبدی

خار مریم گیاهی است که در درمان بیماری های کبدی موثر واقع شده است. سیلیمارین یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده خارمریم است و سیلیمارین با کاهش تولید رادیکال های آزاد و پراکسیداسیون لیپیدی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. سیلیمارین برای درمان بیماری کبد الکلی، هپاتیت ویروسی و بیماری‌های کبدی ناشی از سموم استفاده شده است و می‌تواند در رویکرد کارسینوم سلول‌های کبدی امیدوارکننده باشد. (منبع)

درمان کبد چرب غیرالکلی

اساس درمان کبد چرب، اصلاح سبک زندگی (life style) است و اغلب بیماران نیاز به درمان دارویی ندارند. در حال حاضر هیچ داروی اختصاصی برای درمان کبد چرب غیرالکلی وجود ندارد، بسیاری از مطالعات گزارش داده اند که سیلیمارین، ویتامین E، ویتامین C، کوآنزیم ۱۰ Q و سلنیوم می توانند در درمان کبد چرب غیرالکلی موثر باشند.

کپسول لیورهیل باریج با داشتن مواد موثره گیاهی از قبیل خارمریم که تاثیر فوق العاده ای بر درمان کبد چرب غیرالکلی دارد میتواند بعنوان درمان کمکی کبد چرب غیرالکلی بشمار آید. درفرمولاسیون این فرآورده از عصاره خشک خارمریم (دارای ماده موثره سیلیمارین)، ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم کیوتن و سلنیوم استفاده و بر اساس وجود حداقل ۱۲۰ میلی گرم سیلیمارین تام بر حسب سیلی بین در هر کپسول استاندارد شده است.

همچنین برای مطالعه بیشتر پیرامون درمان کبد چرب غیرالکلی می توانید به مقاله “جدیدترین روش درمان کبد چرب غیرالکلی (NAFLD)” مراجعه کنید.

کپسول لیورهیل به چه شکلی عرضه می‌شود؟

لیورهیل باریج بصورت کپسول و با دوز ۳۰۶ میلی گرم و در بسته بندی ۳۰ عددی ارائه می شود.

کپسول لیورهیل چه کاربردی دارد؟

کپسول لیورهیل با دارابودن مواد موثره‌ی سیلی مارین، ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم ۱۰ Q و سلنومتیونین در درمان کمکی بیماری کبدچرب غیرالکلی موثر می‌باشد.

عوارض کپسول لیورهیل چیست؟

در مطالعات انجام شده، عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است . در صورت بروز عوارض جانبی، مصرف فرآورده باید متوقف و با پزشک مشورت شود. وجود حساسیت شناخته شده نسبت به اجزای فرآورده، از موارد منع مصرف این فرآورده است.

طریقه مصرف کپسول لیورهیل در دوران بارداری و شیردهی

مصرف لیورهیل در بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

 

جمع بندی

کبد چرب یکی از بیماری های شایع در دوران اخیر است. کبد چرب غیرالکلی بشدت در حال گسترش است و یکی از عوامل تاثیرگذار بر آن چاقی است. استفاده از داروی گیاهی برای درمان بیماری ها برای بسیاری از افراد بعنوان خط اول درمان در نظر گرفته می شود. لیورهیل باریج یک داروی گیاهی موثر در درمان کمکی کبد چرب بوده و حاوی ماده موثره سیلیمارین است.

مصرف کپسول لیورهیل بصورت ۲ عدد روزانه است و باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا