زیره سبز گیاه رژیم لاغری

زیره سبز دارای خواص لاغرکنندگی شگفت‌آوری است. در این مقاله قصد داریم خواص زیره سبز برای لاغری را بررسی نماییم.

زیره سبز

زیره سبز

زیره برای لاغری شکم استفاده می‌شود چرا که زیره گیاهی چربی سوز است و با سرعت زیادی چربی نواحی شکم را می‌سوزاند. این ادویه سوخت و ساز و بدن را بالا می‌برد و از این طریق باعث کاهش وزن و لاغری بخصوص لاغری شکم می‌شود.
این ادویه، به سوزاندن کالری های اضافی و چربی شکمی نیز کمک می کند. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در آن متابولیسم را افزایش می دهد و به کالری سوزی کمک می کند.

مصرف آب یا دمنوش زیره سبز برای لاغری و کاهش وزن ممکن است یک راه حل واضح نباشد، اما قطعا یکی از راه حل هایی است که برای بسیاری از مردم در گذشته کار کرده است. علاوه بر مصرف عرق زیره سبز برای لاغری، می خواهیم در مورد طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری، از طریق آب یا دمنوش زیره سبز برای لاغری صحبت کنیم.

زیره و طب سنتی

 

زیره سبز

کپسول نرم زیره باریج کاهش‌دهنده وزن

در طب سنتی ایران به بیماری چاقی، سمن مفرط گفته می‌ شود که در اثر افزایش رطوبت و برودت ایجاد می‌شود. در این حالت خلط بلغم در شخص افزایش یافته و دچار سوء هضم، خواب زیاد، سکون و بی‌تحرکی می‌شود که برای کاهش وزن تعدیل مزاج، تقلیل غذا، ورزش و استفاده از داروهای لاغرکننده به صورت مفرده یا ترکیبی توصیه می گردد.
البته زیره سبز به طور منظم در هند و دیگر کشورهای آسیایی به عنوان یک نوشیدنی عصرانه یا یک نوشیدنی تازه و شادابی بخش مورد استفاده قرار می گیرد و در طب سنتی این کشورها هم به عنوان گیاهی لاغرکننده و آرامش‌بخش توصیه می‌شود.

پژوهش‌های انجام شده در مورد زیره سبز

زیره سبز

در حالی که ممکن است تصور کنید که مصرف زیره سبز برای لاغری مانند هر رژیم غذایی زودگذر دیگر یا ترفندی برای کاهش وزن است، اما پژوهش های گسترده ای در مورد اثرات این گیاه انجام شده است، و نتایج مثبتی را به همراه داشته است. اگر چه طعم این گیاه شاید برای برخی چندان خوشایند نیست، اما مزایای غیر قابل انکار آن برای سلامت بسیار جذاب است.

براساس این پژوهش‌ها زیره سبز علاوه بر خاصیت لاغری برای درمان ناخوشی‌های زیر هم مؤثر است:

زیره سبز

کمک به هضم

 

مواد مختلف فعال در دانه های زیره سبز، از جمله کمیمالدئید، می توانند آزادسازی شیره معده و گوارش را تحریک کنند، که سرعت هضم را افزایش می دهد، در حالی که کمک می کند احساس سیری کنید و عملکرد کلی دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

کاهش سموم

از خواص زیره سبز برای لاغری و کاهش وزن این است که می تواند با کاهش سموم در بدن و تحریک هر دوی کلیه و کبد، عملکرد متابولیک بدن را افزایش دهد که به سوزاندن بیشتر چربی و کالری کمک می کند.

بدخوابی

برخی عناصر در دمنوش زیره به خواب نیز کمک می کنند که یک جنبه شگفت آور مهم در کاهش وزن است. بدن شما نیاز به استراحت دارد، بنابراین از ذخیره چربی و انرژی اضافی جلوگیری می کند، همانطور که در هنگام استرس عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا