گیاهان دارویی

در مورد خواص آویشن و رازیانه چه می‌دانید؟

آویشن گیاهی است با خواص بسیار. امروزه ما اغلب این گیاه را به ‌صورت خشک‌شده و به‌عنوان چاشنی در غذاها استفاده می‌کنیم. از زمان‌های دور تاکنون، آویشن با خواص درمانی بسیارش جایگاه ویژه‌ای نزد مردم اعصار مختلف داشته و دارد.

آویشن نه تنها یکی از ادویه‌های محبوب در آشپزی امروزی است، استفاده از آن به عنوان دارویی شفابخش و ضامن سلامت، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. در دوران رم باستان، از این ماده برای جلوگیری از مسمومیت استفاده می‌شد و اگر کسی دچار مسمومیت می‌شد، در آب حمامش آویشن می‌ریختند تا جلوی تأثیرات مخرب مسمومیت را بگیرند. در زمانی که هنوز یخچال وجود نداشت و نگهداری از مواد غذایی دشوار بود، آویشن را در پخت غذا استفاده می‌کردند تا تأثیر مخرب گوشت فاسدشده را کم کند و از بیماری‌های ناشی از غذاهای ناسالم جلوگیری کند. قبل از این‌که آنتی‌بیوتیک‌های جدید به بازار بیایند، برای مداوای زخم‌ها از روغن آویشن استفاده می‌شد.

خواص آویشن

آویشن در بهبود گلودرد مؤثر است

باعث کاهش فشار خون و کلسترول می‌شود

از مسمومیت غذایی جلوگیری می‌کند

شما را سر حال می‌کند

خواص ضد سرطانی دارد

آویشن درمان طبیعی برونشیت است.

درمان سرفه

رازیانه

رازیانه گیاهیست معطر ،علفی شبیه کرفس و مانند آن پیاز سفید رنگ و ساقه های بلندی داردو طعمی شبیه شیرین بیان دارد. و در درمان انواع بیماری ها از جمله کاهش درد قاعدگی،کاهش اختلالات دوران یائسگی، بهبود ورم معده و … اثر فوق العاده ای دارد. همه ی قسمت های رازیانه خاصیت درمانی دارد و در انواع غذا ها از آن استفاده میشود، ولی بیشتر قسمت مورد استفاده رازیانه بذر آن است.

خواص رازیانه

– افزایش سلامت استخوان ها

پیشگیری از سرطان ها

کاهش درد معده و اختلالات دستگاه گوارشی

پیشگیری از کم خونی

درمان اسهال و یبوست

خواص رازیانه برای زنان

کاهش اختلالات قاعدگی

کاهش اختلالات یائسگی

افزایش شیر مادران

درمان سرفه

کپسول نرم تیموژل باریج

کپسول نرم تیموژل باریج با برخورداری از عصاره دو گیاه ، رازیانه و آویشن موثرترین دارو برای درمان سرفه است.

روش مصرف:

هر ۸ ساعت ۱ کپسول نرم با یک لیوان آب ولرم میل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا