انواع کرم‌های ضدآفتاب کدامند؟

کرم ضد آفتاب یکی از مهم ترین محصولات آرایشی و بهداشتی است که همه افراد در طول روز برای مراقبت از بهداشت پوست و کاهش خسارت از بافت پوست در برابر تشعشع آفتاب می بایست استفاده شود. بعضی‌ها گمان می‌کنند که ضد آفتاب فقط مخصوص روزهای گرم تابستان است. در حالی که ضد آفتاب و تجدید ضد آفتاب در طول روز می بایست در ۳۶۵ روز سال در مکان های سرباز استفاده شود و فرهنگ استفاده از ضد آفتاب مثل فرهنگ استفاده از نخ دندان اپیدمی‌شود. کرم های ضد آفتاب بر اساس کیفیت و مواد ساخته شده و اعتبار برند، قیمت های گوناگونی دارند و برای پوست خشک و چرب و مختلط در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد..

چرا باید در انتخاب کرم‌های ضدآفتاب توجه کرد؟

این سوال مهمی است. خیلی‌ها این سوال در ذهنشان ایجاد نمی‌شود، بنابراین به دنبال استفاده از ضد آفتاب و شیوه استفاده از آن و شناخت انواع کرم‌های ضد آفتاب با مواد گیاهی و غیر گیاهی هم نیستند و پوست خود را خیلی زود، پیر  و چروک و غیر صاف و تیره می‌کنند. بنابراین سعی کنید بهترین نوع کرم ضدآفتاب را انتخاب کنید و استفاده نمایید.

 

پوست شما هر روز در معرض اشعه های خطرناک خورشید است و مهم نیست در محیط سرباز یا سربسته هستید، در هر حالت، پوست شما به عنوان عضوی حساس، در معرض آسیب خواهد بود.

اس پی اف ( SPF ) در کرم ضد آفتاب  یعنی چی؟

حتما در خبرها و روی جعبه کرم ضد آفتاب با واژه اس پی اف آشنا شده اید. در واقع SPF مخفف عبارت انگلیسی sun protection factor به معنای عوامل محافظت از خورشید است. تحقیقات نشان داده‌ است که کرم‌های ضدآفتابی که SPF 30 دارند تا ۹۷ درصد اشعه‌های مضر را دفع می‌کنند و SPF 50 تا ۹۸ درصد اشعه‌های مضر آفتاب را دفع می‌کند.

اگر شما پوست چرب دارید، کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی و مات گزینه خوبی خواهد بود. کرم‌های ضد آفتاب مات، سبک است و پوست شما را از حالت براق خارج می‌کند. در واقع بهترین کرم ضد آفتاب،‌ کرمی است که در عین مات بودن، فاقد چربی  و پارابن بوده و قابلیت مرطوب کنندگی (هیدراته) خوبی داشته و لایه لایه نشده و دوام و ماندگاری مطلوبی برای  پوست شما به ارمغان آورد.

برخی از کرم های ضد آفتاب، ضد آب است و شما میتوانید هنگام ورزش از آن استفاده کنید. مخصوص برای بانوانی که در روزهای گرم تابستان ورزش هایی مثل تنیس و شنا و دومیدانی انجام می‌دهند، کرم های ضد آفتاب ضد آب توصیه می‌شود. توجه کنید که کرم های ضد آفتاب ضد آب هم می بایست پس از مدتی تجدید شود.

 

کرم‌های ضدآفتاب باریج

 

محصولات ضد آفتاب به منظور پیشگیری از اثرات مخرب پرتوهای خورشید بر روی پوست شناخته شده اند. این اثرات، شامل تیرگی و لک­های روی پوست، چروک و پیری زودرس پوست و سرطان پوست است.

قرار گرفتن در برابر پرتوهای فرابنفش حتی در روزهای ابری و یا مقابل لامپ­های مهتابی به سلامت و زیبایی پوست آسیب می­رساند. امروزه پزشکان استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب را در تمام فصول سال و شرایط آب و هوایی الزامی می­دانند.

در فرمولاسیون کرم ضدآفتاب باریج اسانس، فاکتور حفاظتی بیش از ۵۰ (SPF 50+) است که می‌تواند ۹۸ درصد از پرتوهای خورشیدی را مسدود کند. استفاده از ترکیبات معدنی و ویتامین E و B5 در کنار رطوبت رسان‌ها و ترکیبات نرم کننده و ضد التهاب های گیاهی از مزیت های این محصول است. همچنین فرمولاسیون این فراورده به گونه ای طراحی شده است که ترکیبات خاص کمپلکس شده با تیتانیوم دی اکسید، تعریق را کاهش می‌دهد. کرم های ضد آفتاب باریج اسانس در ۶ مدل به صورت زیر وارد بازار شده است.

مخصوص پوست های خشک تا نرمال مخصوص پوست های نرمال تا چرب
کرم ضد آفتاب رنگی-کرم پودری روشن کرم ضد آفتاب رنگی- کرم پودری روشن
کرم ضد آفتاب رنگی- کرم پودری تیره کرم ضد آفتاب رنگی- کرم پودری تیره
کرم ضد آفتاب بیرنگ کرم ضد آفتاب بیرنگ

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا