گیاهان دارویی

گل همیشه بهار و خواص درمانی آن

گل همیشه بهار یا کالاندولا، گیاهی یک ساله، علفی و زیبا است که ارتفاع ساقه آن به حدود نیم متر نیز می‌رسد. گل‌های این گیاه به رنگ نارنجی یا زرد بوده و ریشه آن نیز مخروطی شکل است. معمولاً گلبرگ‌های این گیاه را بعد از چیدن خشک کرده و برای مصارف دارویی گوناگون بکار می‌برند. همیشه بهار سرشار از آنتی اکسیدان‌ و روغن‌های فرار است. در ادامه به بررسی بعضی از خواص درمانی گل همیشه بهار می‌پردازیم:

گل همیشه بهار و درمان زخم و سوختگی

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از همیشه بهار، استعمال آن روی پوست تحریک شده و آسیب دیده است. از این گیاه برای کاهش خارش، قرمزی التهاب، خشکی و ورم استفاده می‌شود. نتایج تحقیقات نشان داده است که همیشه بهار به رشد بافت‌های جدید و سالم کمک کرده و گردش خون را در ناحیه آسیب دیده افزایش می‌دهد. علاوه بر این، گل همیشه بهار تولید کلاژن را تقویت می‌کند؛ این کار  باعث تقویت بافت پوست، آبرسانی به پوست‌های خشک و افزایش سرعت ترمیم پوست آسیب دیده و جای زخم جراحی‌ می‌شود.

گل همیشه بهار  و بهبود دستگاه گوارش

گل همیشه بهار

دمنوش گل همیشه بهار برای تسکین علائم بیماری‌های روده التهابی یا کولیت بسیار مفید است. همچنین این گیاه برای درمان ورم معده، رفلاکس معده، زخم معده، کاهش معده درد و دردهای قاعدگی نیز بکار می‌رود؛ بنابراین، به افرادی که از اختلالات گوارشی رنج می‌برند توصیه می‌شود که از دمنوش این گیاه به صورت روزانه استفاده کنند.

گل همیشه بهار و مقابله با سرطان

دمنوش همیشه بهار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید محسوب می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه، تاثیر رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کرده و از بروز بیماری‌های مزمن مانند سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در همیشه بهار، خطر ابتلا به التهابات استخوان و آرتریت روماتوئید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

پاکسازی کبد و همیشه بهار

گل همیشه بهار به پاکسازی موثر کبد از مواد زائد کمک می‌کند. همچنین این گیاه صفرای تولید شده در کبد را تقویت می‌کند؛ بنابراین افراد می‌توانند به منظور تقویت عملکرد کبد از دمنوش همیشه بهار استفاده کنند.

محصول کالاندولا باریج

گل همیشه بهار

  • پیشگیری و التیام ادرار سوختگی
  • حفظ نرمی و لطافت پوست و موثر در خشکی
  • پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی یا سوختگی با اجسام داغ

یک دیدگاه

  1. من بامصرف گل همیشه بهارواقعادیدم که چه تاثیرخوبی داره ،مصرف دمنوشش باعث میشه تمام موادزائدوعفونت هاموقع پریودی دفع بشن حتی بوی بدناخوشایندخون پریودروهم ازبین میبره چون پاک کننده کامل رحم هست پیشنهاددارم حتمااستفاده کنن خانمها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا