شیاف ام جی محصولی جدید از شرکت داروسازی باریج اسانس

شیاف نوعی شکل داروئی است که تاثیر آن از قرص سریع‌تر است. شیاف‌ها به چهار بخش تقسیم می شوند.

شیاف مقعدی

شیاف مقعدی فشنگی شکل است و وزنش از یک تا چهار گرم است. این شیاف می‌تواند محتوی داروهایی باشد که برای معالجه درد، تب، بواسیر و یبوست مصرف می‌شود.

شیاف واژن

شیاف واژن به شکل کروی است و برای معالجه عفونت واژن مصرف می‌شود.

شیاف چشمی

برای تقویت دید که در طب سنتی معمول و مرسوم است.

شیاف ادراری

شیاف ادراری برای عفونت لوله ادراری مصرف می‌شود. امروزه این گونه شیاف به کار نمی‌رود.

ماده‌ای که شیاف از آن تهیه می‌شود باید در درجه حرارت بدن نرم بشود و حساسیت زا نباشد. 

شیاف آنتی هموروئید یکی از داروهای رایج برای درمان هموروئید به شمار می‌رود که میتواند اثرات مثبتی را بر درمان این عارضه داشته باشد. هموروئید در اثر اعمال فشار زیاد به ناحیه مقعد ایجاد شده است و می تواند موجب تورم و اتساع عروق در ناحیه مقعد گردد. این بیماری همراه با درد، خونریزی، تورم، خارش و … ظهور نموده و نیاز به درمان به فوری دارد زیرا که در غیر این صورت علائم تشدید شده و درمان عارضه را با مشکل مواجه می کند.

شیاف آنتی هموروئید را می توان برای درمان سایر بیماری ها از قبیل: فیستول، شقاق و اختلالات مرتبط با کانال مقعد مورد استفاده قرار داد. دارو های ضد هموروئید از جمله پماد و شیاف اثر بی حس کنندگی موضعی دارند. التهاب موجود در ناحیه را از بین می برند و سبب تسکین درد خواهند شد.

اگر افراد مبتلا به هموروئید داخلی به موقع متوجه این بیماری شوند و از شیاف آنتی هموروئید استفاده کنند، مسلما طی چند روز و بدون هیچگونه درد و یا پیشرفت بیماری می توانند بر آن غالب آیند و درمان شوند.

فواید مصرف شیاف

بسیاری از دارو‌ها علاوه بر اشکال خوراکی و تزریقی به شکل شیاف نیز ساخته می‌شوند. مسکن‌ها (استامینوفن، دیکلوفناک، ایندومتاسین و غیره) از رایج‌ترین شیاف‌‌های مورد استفاده هستند؛ اما برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها، مسهل‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها و بسیاری از دارو‌های دیگر نیز شکل شیاف در دسترس می‌باشند. بنابراین، پزشک ممکن است برای معالجه درد، تب، گرفتگی عضلانی، بواسیر و یبوست شیاف تجویز کند. شیاف شکلی از داروست که تاثیر آن از قرص سریع‌تر است و پس از حل شدن از طریق رگ‌های روده‌ای وارد جریان خون می‌شود. این رگ روده‌ای از کبد عبور نمی‌کند؛ به همین دلیل آنزیم‌های کبد روی دارو تأثیر نمی‌گذارند.

اثر درمانی این دارو قوی‌تر و طولانی‌تر است. پزشک معمولاً در مواردی شیاف تجویز می‌کند که امکان مصرف خوراکی وجود نداشته باشد (برای مثال برای تسکین درد بعد از عمل‌های جراحی در زمانی که هنوز بیمار نباید خوردن و نوشیدن را آغاز کند و یا بیماری که به علت استفراغ‌های شدید و مکرر تحمل خوراکی ندارد) و یا لازم است دارو سریع‌تر و قوی‌تر اثر کند. گاهاً نیز تجویز شیاف به علت تاثیرات موضعی آن است، مثل مواردی که از شیاف‌های آنتی‌بیوتیکی برای درمان عفونت‌های واژینال استفاده می‌شود. شیاف در کودکان کم سن و سال نیز استفاده می‌شود و برای مثال در مواردی که کودک تب دارد و نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند دارو را به صورت خوراکی مصرف کند، تجویز می‌گردد.

عوارض جانبی

گذاشتن شیاف مشکلی را ایجاد نمی‌کند؛ اما شیاف‌ها می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند. که به ندرت حائز اهمیت هستند و معمولاً پس از قطع مصرف عوارض برطرف می‌شوند این عوارض عبارتند از: سوزش و خارش ناحیه رکتوم سوزش و خارش واژن (در موارد استفاده از شیاف واژن) درد‌های شکمی ( در موارد مصرف شیاف‌های مسهل) نفخ ( در موارد مصرف شیاف‌های مسهل) کم آب شدن بدن( در موارد استفاده از شیاف‌های مسهل برای بیشتر از یک هفته) در موارد نادری ممکن است بافت رکتوم در اثر استفاده از شیاف تحریک و ملتهب شود که باید به پزشک خود گزارش دهید.

 

شرکت داروسازی باریج اسانس شیاف ۱۸۰۰ میلی­گرم ام جی را  از اسانس مورد برای رفع علائم ناشی از هموروئید (بواسیر) درجه I و II مانند خونریزی، درد هنگام اجابت مزاج، درد مداوم و زورپیچ فراوری نموده که در داروخانه های سراسر کشور در دسترسی عموم قرار دارد.

شیاف ام جی

  • رفع علائم ناشی از هموروئید (بواسیر) درجه I و II مانند خونریزی، درد هنگام اجابت مزاج، درد مداوم و زورپیچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا