روش‌های صحیح استفاده از کرم‌های ضدآفتاب

لزوم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای خیلی‌های دیگر بدیهی شده است. مخصوصا با توجه به گرما و آفتاب‌ سوزان سال‌های اخیر حتی اگر هم دوست نداشته باشیم از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنیم به ناچار مجبور می‌شویم. به هرحال خوشبختانه امروزه، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مسئله‌ای بدیهی تقلی می‌شود، ولی همچنان یک مشکلی در این بین وجود دارد و آن استفاده غلط از کرم‌های ضد‌آفتاب است. اگر از کرم‌های ضدآفتاب به درستی استفاده نکنیم، هیچ نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. بنابراین در مقاله سعی می‌کنیم روش‌های استفاده صحیح از کرم‌های ضدآفتاب را بررسی کنیم.

روش‌هی استفاده صحیح از کرم‌های ضد‌آفتاب

در ابتدا لازم به ذکر است که کرم‌های ضدآفتاب‌های ساده و رنگی (کرم‌پودری) هیچ تفاوتی با هم ندارند و اینکه مدت حفاظت کرم ضدآفتاب دو تا سه ساعت بوده و پس از آن بویژه برای افرادی که در فضاهای باز فعالیت دارند، باید تجدید شود. همچنین ضخامت لایه کرم ضدآفتاب باید کافی بوده و خیلی نازک نباشد.

اگر کرم‌های ضدآفتاب را به تمام قسمت‌های پوست‌تان نمالید عملا یک قسمت را در معرض تابش‌های خطرناک نور خورشید قرار داده‌اید.

 نکته بعدی اینکه هرسطحی از بدن که در برابر نور مستقیم و غیرمستقیم خورشید قرار می‌گیرد باید با ضدآفتاب پوشانده شود؛ به طور مثال باید در زنان برای دست‌ و صورت و در مردان گردن، صورت، دست و گوش‌ها که در معرض تابش هستند از ضدآفتاب استفاده شود.

قسمت‌های از بدن هستند که در معرض تابش مستقیم بدن قرار دارند ولی به هیچ وجه روی آنها کرم ضدآفتاب نمی‌مالیم. مثلا به گمان اینکه پوست سر با موهای سر از تابش نور خورشید معصون می‌مالند هیچ وقت کرم ضدآفتاب دریافت نمی‌کنند. پوشت گوش‌ها یا گردن یکی دیگر از جاهایی ست که معمولا به خاطر دم دسترسی تقریبا هرگز کرم‌ضدآفتاب روی آنها مالیده نمی‌شود.

روی لب‌های‌تان هم حتما کرم ضدآفتاب بمالید. معمولا فراموش می‌کنیم روی لب‌های کرم بمالید و بنابراین ممکن است آسیب جدی ببینید.

در ساحل دریا یا کنار استخر حتما باید روی پاها و انگشت‌های پا هم کرم ضدآفتاب مالیده شود. بهتر است لای انگشت‌های دست و پا هم کرم بمالید.

حتما استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را هر دو الی سه ساعت یک بار تکرار کنید. خیلی‌ها فکر می‌کنند فقط یک بار استفاد از کرم‌ ضدآفتاب در طول روز کافیست در صورتی‌که این دیدگاه کاملا اشتباه ست. کر‌م‌های ضدآفتاب نهایتا ۳ ساعت دوام دارند.

تصور رایج در این است که کرم‌های ضدآفتاب را فقط در هوای آفتابی باید استفاده کرد، در صورتی که باید در هوای ابری هم باید کرم ضدافتاب استفاده کرد. اشعه‌های مضرر نور خورشید معمولا از بین ابرها هم عبور می‌کنند و به بدن‌مان آسیب می‌رسانند.

زیر نور لامپ‌های مهتابی هم ضدآفتاب بزنیم.

اگر می‌خواهید همزمان از آرایش یا حتی کرم‌های مرطوب‌کننده هم استفاده کنید، کرم‌های ضدآفتاب باید آخرین چیزی باشد که روی پوست‌تان می‌مالید.

حداقل بیست دقیقه قبل از خروج از منزل و وارد شدن به محیط باز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. وقتی فقط چند دقیقه قبل از خارج شدن از خانه ضدآفتاب مصرف می‌کنید، پوست‌تان در چند دقیقه ابتدایی ممکن است آسیب ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا