دلایل خشکی پوست در تابستان

با شروع فصل تابستان هوا گرم و داغ می‌شود و همین گرمای تابستان معمولا باعث می‌شود تا پوست‌ چرب‌تر شود. معمولا گرما باعث تعرق بیشتر و در نتیجه چرب شدن پوست می‌شود. اما خیلی از افراد هم هستند که برعکس در تابستان دچار خشکی پوست می‌شوند.

معمولا برای خیلی‌ها خشکی پوست در فصل زمستان به همراه ترک، خارج و پوست‌پوست شدن بروز می‌کند. اما کسانی هم هستند در تابستان پوست‌شان خشک می‌شود. شاید  شما هم از آن دسته آدم‌ها هستید که در فصل تابستان دچار خشکی پوست می‌شوید و بنابراین نیاز به مراقبت‌های پوستی دارید. البته پیش از هرگونه مراقبت و درمانی بهتر است دلایل خشکی پوست در تابستان را بررسی کنیم.

دلایل خشکی پوست در تابستان

آبزدایی

در طول تابستان بدن مقدار زیادی آب از دست می‌دهد. در این فصل احتمال آبزدایی (dehydration) بدن بیش از همیشه است. همین کمبود آب بدن باعث می‌شود تا پوست هم دچار خشکی شود. البته استفاده از قهوه، نوشیدنی‌های گازدار، الکل  باعث تشدید آبزدایی بدن می‌شود. سعی کنید تا آب بدن را با نوشیدن آب و میوه‌های خوشمزه تابستانی تامین کنید تا دچار آبزدایی بیشتر نشوید.

شنا در استخر

کلر وجود در آب استخر باعث می‌شود تا چربی پوست از بین برود و در نتیجه پوست‌تان کاملا خشک شود. اگر شما عاشق استخر رفتن هستید باید احتمال خشکی پوست‌تان را نیز در نظر بگیرید‌. پس اگر  قصد دارید در تابستان به استخر بروید باید بیش از هر زمان دیگری مراقب خشکی پوست‌تان باشید.

کولر گازی

کولر گازی در مقایسه با کولر آبی هوا را بیشتر خنک می‌کند. هیچ چیزی بهتر استراحت تابستانی در خنکای کولر گازی نیست. اما نباید فراموش کرد که کولر گازی رطوب هوا را می‌گیرد و در نتیجه باعث خشکی پوست می‌شود. پس در تابستان باید بین خشکی پوست و خنکی کولر گازی یکی را انتخاب کنید.

خورشید

شاید فکر کنید که نور خورشید باعث تعرق و در نتیجه پوست‌تان مرطوب‌تر شود. اما گاهی، اشعه‌های خوشید باعث می‌شود تا پوست‌تان چربی طبیعی‌شان را از دست دهد.  در واقع  نور خورشید باعث می‌شود تا غدد چربی پوست یا سبوم، چربی بیشتری تولید کنند و در نتیجه پوست‌ چرب‌تر شود. ولی برای برخی افراد ترشح کمی چربی باعث می‌شود تا غدد چربی مسدود شوند و دیگر غدد سبوم نمی‌توانند پوست را چرب کنند و در نهایت پوست خشک‌تر شود.

گرفتن دوش گرم

بعضی از ما عادت داریم با  دوش آب گرم  حمام کنیم که همین کار نیز منجر به خشکی پوست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا