اکالیپتوس و روش‌های استفاده از کپسول خوراکی آن

اکالیپتوس به لطف فواید و آثار مختلف خود به یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای مبارزه با مشکلات تنفسی تبدیل شده است.

اکالیپتوس درختی است که به واسطه بوی قوی و بافت صاف و هموار خود شناخته می‌شود. این گیاه به واسطه ویژگی‌های ضدالتهابی، ضد میکروبی، و خلط آور خود در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم از قطره غیر خوراکی بخور اکالیپتوس برای مقابله با مشکلات تنفسی، مانند آسم و آنفلوانزا استفاده می‌کنند.

 همچنین طبق تحقیقات به عمل آمده و تایید اکالیپتوس به صورت چای و روغن نیز در دسترس است. همچنین، شما می‌توانید گل‌های آن را مورد استفاده قرار دهید. این توصیه‌شده‌ترین گزینه است زیرا به طور کامل طبیعی بوده و حاوی هیچ ماده مصنوعی نیست.

شرکت داروسازی باریج اسانس این گیاه پرکاربرد را به صورت کپسول نرم ۲۰۰ میلی گرمی با نام کپسول نرم خوراکی اکالیپتوس باریج فراوری نموده و در داروخانه های سراسر کشور در دسترسی عموم قرارداد است .

این محصول یک اسپکترانت گیاهی می باشد ( خلط آور ) کمیسیون E آلمان مصرف اسانس و برگ آن را برای موارد سرفه و برونشیت تأیید نموده است .

برای درمان سرماخوردگی ، آنفلوانزا  ، گرفتگی بینی ، مشکلات تنفسی و همچنین بیماری های ویروسی، می‌توان مستقیما کپسول نرم خوراکی اکالیپتوس باریج  ، ۳-۲ بار در روز هر بار یک کپسول نرم استفاده نمود .

هشدارهای مصرف اکالیپتوس در بارداری و سایر موارد

مصرف اکالیپتوس می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود و از اینرو استفاده از تمامی فراورده‌های این گیاه از جمله بخور اکالیپتوس و کپسول نرم خوراکی اکالیپتوس باریج در بارداری و دوران شیردهی معمولا توصیه نمی‌شود. همچنین بخور اکالیپتوس و کپسول نرم خوراکی اکالیپتوس باریج برای کودکان زیر ۲ سال نیز ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا