بیماری

کبد چرب ، عارضه فراگیر زندگی شهرنشینی

اگر شما یک کبد چرب دارید و می­خواهید که به طور طبیعی چربی کبد را از بین ببرید، خستگی را کاهش دهید، درد عضلانی را کم کنید و از وزن اضافی بکاهید، به مطالب زیر توجه نمایید:

کبد چرب، خبر بد زندگی مدرن

کبد چرب
در ابتدا، هر چند که خبر بدی است! تقریبا دو میلیارد نفر در سراسر جهان بیماری کبد چرب دارند و بخش ترسناک این است که اکثر آنها هیچ تصوری از این موضوع ندارند. بیماری کبد چرب طول عمر خود را به سالها می­کشد. حتی بدتر از آن، با اضافه وزن و چاق شدن که پیش آگهی پیری پوست و بدن است، باعث می­شود که شما با درد و خستگی غیر ضروری زندگی کنید. بنابراین به کیفیت زندگی شما آسیب می­رسد. در حقیقت، این موضوع یک وضعیت بد بهداشتی در کره زمین است که هر روزه بدتر هم می­شود. اما شما می­توانید در مورد آن کاری انجام دهید، حتی اگر به شما گفته شده باشد که غیرممکن است!

این اطمینان به این دلیل است که حدود ۸۰٪ موارد کلی کبد چرب برگشت پذیر هستند. زمانی که بدانید چه کاری باید انجام دهید حتماً برنامه درستی را دنبال خواهید کرد و می­توانید بدن خود را به وضعیت طبیعی برگردانید و علائم بیماری خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

آیا این علائم را دارید؟

کبد چرب

آمارها می­گویند که از هر ۳ نفر، یک نفر شانس ابتلا به کبد چرب را دارد. حتی اگر این بیماری هرگز به صورت رسمی تشخیص داده نشود. اگر هر کدام از شما برخی از این عوامل خطر را تجربه کرده باشید، نشانه این است که کبد شما در حال گریه و زاری کردن برای درخواست کمک است …

• اگر اضافه وزن بیش از حد معمول در ناحیه شکم، ران، و یا ناحیه کمر دارید!

• اگر کلسترول بالا دارید!

• اگر احساس خستگی و تنبلی می­کنید!

• اگر دچار تنش روانی هستید و مشکل عدم توجه و تمرکز دارید!

• اگر بینایی شما تار و یا حساس به نور است!

• اگر پشت یا سمت راست شما دائماً دردناک است!

• اگر اسهال یا حرکات نامنظم روده دارید!

• اگر مبتلا به سندرم X یا بیماری قلبی بودید!

• اگر ادرار تیره یا قهوه­ای دارید!

• اگر دارای مقاومت به انسولین یا دیابت هستید!

• اگر مشکلی در مصرف الکل دارید!

•اگر در چشمان شما زرد رنگی وجود دارد!

آیا جوابتان به برخی از موارد فوق “بلی” هست؟

• آیا شما مرد یا زن بالای ۴۵ سال هستید؟

•آیا التهاب شکم دارید؟

•آیا شما همیشه احساس پیری می کنید؟

اگر چنین است، شما احتمالا دارای کبد چرب بالاتر از حد متوسط ​​هستید، به این معنی که این نوشته به طور خاص برای شما تهیه شده است.

کبد خود را نادیده نگیرید!

کبد چرب

اگر مشکلات کبدی را نادیده بگیرید، خطر ابتلا به بیماری خود را بدتر می­کنید و احتمال درگیر شدن با یک سری از بیماریها مانند سیروز، دیابت، حمله قلبی، سکته مغزی، حتی سرطان کبد را افزایش می­دهید و این موضوع کاملاً جدی است. مسائل مربوط به کبد چیزی نیست که شما بخواهید آن را کنار بگذارید و یا “بعدا ترک کنید”. شما باید اقدام فوری انجام دهید. 

حقیقت درباره کبد چرب

ابتلا به کبد چرب سریعترین وضعیت بهداشتی در حال رشد در جهان است که رشد آن حتی از دیابت نیز سریعتر است که بسیار حیرت انگیز می‌نماید. کبد چرب، تقریبا یک سوم از همه مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می­دهد و در هر کجا که فراوانی مواد غذایی نامناسب، استرس، شیوه و سبک زندگی بدون تحرک و محیط سمی وجود داشته باشد، فراوانی ابتلا نیز بیشتر خواهد بود. این موضوع ترسناک است، زیرا بسیاری از دانشمندان طب قدیم و جدید از کبد به عنوان یکی از مهمترین اعضای بدن نام می­برند.کبد با فیلتر کردن خون و حذف سموم مانند الکل، آلودگی­ها، نگهدارنده­ها و مواد شیمیایی از آن، مانند یک فیلتر غول پیکر عمل می­کند و اعضا و اندام­های داخلی بدن را تمیز و خالص نگه می­دارد که احتمالا این موضوعات را به خوبی می­دانید. اما ممکن است هر کاری که کبد انجام می دهد قابل درک نباشد و دقیقاً این موضوعی است که چقدر می­تواند برای سلامت، سلامتی و حتی ظاهر انسان اهمیت داشته باشد.

در زیر فقط فهرست کوتاهی از اعمال کبد ذکر شده است:  

کبد چرب

۱ ـ کبد هورمون هایی را تنظیم می­کند که بر روی شادی، انرژی و ثبات احساسی شما تأثیر می­گذارد.

۲ ـ پوست و چشم ها را سالم، پر جنب و جوش و جوان نگه می دارد.

۳ ـ میزان قند خون و کلسترول شما را تثبیت می­کند.

۴ ـ چربی­ها، کربوهیدرات­ها و پروتئین­ها را متابولیزه می­کند و وزن خود را پایدار نگه می­دارد.

۵ ـ کبد با تولید صفرا و بیلی روبین، به هضم و دفع کمک می­کند.

کبد بیش از ۴۰۰ عملکرد مختلف دارد ­که معمولا هم به خوبی انجام می شوند… اما یک مشکل وجود دارد و آن زمانی است که محتوای چربی کبد به بیش از ۵ درصد افزایش می­یابد و به بیماری کبد چرب تبدیل می­شود.و شما چنین لیست طولانی­ای از بیماری­های ناخوشایند را تجربه می­کنید.هنگامی که میزان چربی کبد شما بیش از ۵٪ می­شود (و بسیاری از افراد در محدوده٪ ۱۰ تا٪ ۱۵ قرار می­گیرند) کارکرد صحیح کبد متوقف می­شود و شما با انبوهی از مسائل بهداشتی روبرو خواهید شد که دیگر نمی­توانید آن­ها را نادیده بگیرید. مشکلات بینایی، چشمهای چاق، خستگی، التهاب، بی­خوابی، چربی شکم، درد مفاصل، گرفتگی شکم و موهای شکننده. همه آنها علائم یک کبد ناسالم است که به معنای واقعی کلمه اشباع شده با چربی است. 

چگونه مردم به کبد چرب مبتلا می­­‌شوند؟

کبد چرب

دلایل متعددی برای ابتلا به کبد چرب وجود دارد. اما مهمترین آنها تا به امروز مربوط به رژیم غذایی مدرن می­باشد، مواد غذایی که بیش از حد پردازش شده و حاوی نگهدارنده است و ظاهراً هم مطمئن است. اما واقعیت این است که این رژیم به معنای واقعی کلمه بدن شما را مسموم می­کند، زیرا به آنها چربی، قند، الکل و کربوهیدرات ساده (به جز مواد افزودنی، سموم دفع آفات و نگهدارنده های شیمیایی) نیز اضافه می­کنند.

اکنون دقت کنید، چون وقتی که کبد مسموم می­‌شود، دو چیز خیلی بد می­‌شود …

۱. بدن شما شروع به ذخیره چربی می­کند،

اگر وزن شما به طور ناگهانی افزایش می­یابد، یکی از محرک­ها احتمالاً یک کبد چرب است که قند خون را به خارج از حد معمول می­رساند و شما را در معرض خطر التهاب و مقاومت به انسولین و دیابت قرار می­‌دهد.

۲. خون شما سمی می­‌شود:

هنگامی که خون سمی به اندام های دیگر (قلب، ریه، پوست و به ویژه مغز شما) می­رود، تمام بدن را سمی می­کند. این کار باعث می­شود که ناراحتی قلب، ریه، مشکلات پوستی، کلسترول بالا، درد مفصل ران، تصلب شرایین و سردردهای مکرر تجربه شود.اگر هر کدام از این موارد برای شما اتفاق افتاد، توجه نمایید و کاری در مورد آن انجام دهید تا  فرصتی برای سلامتی داشته باشید. 

انواع اصلی بیماری کبد چرب …

کبد چرب

سه نوع اصلی از بیماری­های کبد چرب وجود دارد:

۱ ـ بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD). همچنین به عنوان “ساده” بیماری چربی کبد شناخته شده و شایع ترین حالت است، این بیماری عمدتاً توسط رژیم غذایی و قرار گرفتن در معرض مواد آلاینده زیست محیطی مانند آلودگی و آفت کش ها ایجاد می‌­شود.

۲ ـ بیماری کبد چرب الکلی (AFLD). بیماری کبد چرب الکلی یا AFLD ، عمدتا از نوشیدن بیش از حد الکل است که به معنای واقعی کلمه کبد را می­کشد و سلول های سالم را با ذخایر چربی جایگزین می­کند.

۳ ـ بیماری انباشت چربی غیر الکلی (NASH) – این بیماری جدی ترین نوع کبد چرب است، به این معنی است که می تواند به سرعت به سیروز کبدی، مرگ و حتی سرطان کبد تبدیل شود. 

آیا درمان برای کبد چرب وجود دارد؟

ممکن است شنیده باشید که هیچ درمان رسمی برای کبد چرب وجود ندارد. اما در بسیاری از موارد، راه امن و قابل اطمینان برای آن وجود دارد و بدن شما را در همان زمان تحت درمان قرار می­دهد….

 

سلامتی من در دستانم قرار دارد!

رویکرد درمانی در طب رایج برای این بیماری تنها تغییر سبک زندگی است اما روی درمان این بیماری از طریق داروهای شیمیایی، هیچ اتفاق نظری وجود ندارد. در حالیکه مطالعات نشان داده­اند که اجزاء فعال گیاهان خارمریم، زردچوبه، کنگرفرنگی و قاصدک نقش موثری در پیشگیری و درمان مشکلات کبد و کیسه صفرا  به عهده دارند .

کپسول پرولیو باریج  

کپسول گیاهی پرولیو باریج

موثر در پیشگیری و درمان کبد چرب

محافظ کیسه صفرا

برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

درفرآورده پرولیو باریج، ۴ گیاه خارمریم (Silybum marianum)، کنگر فرنگی (Cynara scolymus)، زردچوبه (Curcuma longa)، قاصدک (Taraxacum officinale) وجود دارد و مواد موثره ای مانند سلیمارین وکورکومین  نقش حفاظت از کبد در حالات مختلف را به عهده دارند .

  

کپسول پرولیو باریج  با اثرات محافظت از کبد و کیسه صفرا به عنوان پیشگیری کننده و کمک درمان بیماری های کبد چرب و هپاتیت های ویروسی فرموله شده است. فرمولاسیون ویژه پرولیو باریج به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر بهره گیری از مواد موثره موجود در گیاه خار مریم،  از ترکیبات فعال گیاهانی همچون کنگر فرنگی ، زردچوبه و قاصدک هم استفاده شده تا اثرات درمانی این فرآورده بر روی کبد و کیسه صفرا را چندین برابر نماید.

بدین منظور مصرف روزانه ۳-۱ بار، هر بار یک کپسول پرولیو باریج توصیه می­شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا