مراقبت‌های پوست در فصل تابستان

مراقبت‌های پوست در فصل تابستان : با شروع فصل گرما و تابستان پوست‌مان بیشتر از همیشه نیاز به مراقبت دارد. گرما هوا باعث تعرق بیشتر و در نتیجه چرب شدن پوست می‌شود. اما خیلی از افراد هم هستند که برعکس در تابستان دچار خشکی پوست می‌شوند. به هر حال باید در فصل تابستان به طور ویژه از پوست‌مان مراقبت کنیم. در ادامه با توصیه‌های مراقبت از پوست در فصل تابستان همراه وبلاگ باریج اسانس باشید.

 

مراقبت‌های پوست در فصل تابستان

مراقبت از صورت

مراقبت‌های پوست در فصل تابستان

مراقبت‌های پوست در فصل تابستان را با پوست صورت شروع می‌کنیم. پوست صورت یکی از بخش هایی است که به طور معمول پوشش خاصی نداشته و بیشتر در معرض نور خورشید و مواد دیگر قرار می گیرد، از این رو، باید در ۳۶۵ روز سال به مراقبت از آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ماه های گرم تابستان باید آبرسانی به پوست و تمیز نگه داشتن آن را مد نظر قرار بگیرد. طی فصل تابستان باید پوست صورت خود را عاری از گرد و غبار و عرق نگه دارید.

افراد بسیاری با بروز جوش و آکنه در این فصل مواجه می‌شوند. اگر یکی از این افراد هستید، شستشوی صورت با آب حداقل ۳ تا ۴ بار در روز را فراموش نکنید. همواره نیازی به استفاده از مواد پاک کننده نیست و آب تمیز کفایت می کند.

همچنین لایه برداری پوست به عنوان روشی برای تمیز نگه داشتن پوست توصیه شده است. استفاده از یک لایه بردار یک یا دو بار در هفته طی فصل تابستان برای انواع مختلف پوست می تواند مفید باشد، اما انتخاب نوع آن به نوع پوست شما بستگی دارد.

استفاده از محصولات مناسب با شرایط آب و هوایی

کرم‌های غلیظ و چربی که در زمستان استفاده می کردید دیگر برای ماه های گرم تابستان مناسب نیستند. آنها را کنار گذاشته یا برای بخش های بسیار خشک بدن مانند پاها استفاده کنید. ماه های گرم تابستان نیازمند استفاده از محصولاتی است که اجازه تنفس طبیعی را به پوست می دهند. لوسیون ها، کرم ها و سرم های سبک‌تر را انتخاب کنید. محصولاتی که موجب مسدود شدن منافذ پوست می شوند می توانند مشکلات بیشتری را ایجاد کنند.

مرطوب کننده های مبتنی بر آب برای پوست های معمولی بهتر عمل می کنند. برای پوست های چرب، مرطوب کننده های مبتنی بر ژل انتخاب بهتری هستند. برای پوست های فوق چرب و مستعد آکنه، اسپرهای صورت حاوی مواد معدنی مفید برای پوست خوب هستند. همچنین، شما می توانید مرطوب کننده های طبیعی مانند گلیسیرین و گلاب را به آب وان حمام اضافه کنید.

بنابراین توجه به محصولات مناسب از دیگر موارد مهم در مراقبت‌های پوست در فصل تابستان است.

کرم ضد آفتاب گیاهی باریج

مراقبت‌های پوست در فصل تابستان

  • محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش A و B
  • پیشگیری از پیری پوست
  • مقاوم در برابر تعریق و رطوبت رسان
  • فاقد پارابن و پارا آمینوبنزوییک

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.

پایبندی به اصول

 

 

مراقبت‌های پوست در فصل تابستان

شاید فکر کنید که پوست انسان در تابستان خشک نمی شود، اما این یک باور اشتباه است. ورود و خروج از مناطق دارای تهویه مطبوع به تنهایی می تواند موجب خشکی پوست شود. این شرایط نه تنها پوست صورت بلکه می تواند کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش از خواب پاکسازی و مرطوب کردن پوست را فراموش نکنید. تعریق می تواند موجب باز شدن منافذ پوست شود. استفاده از یک تونر پس از پاکسازی پوست می تواند به بسته شدن منافذ پوست و پیشگیری از مسدود شدن آنها با چربی و گرد و غبار کمک کند.

پایبندی به اصول مراقبت از پوست طی تابستان اهمیت بیشتری دارد زیرا پرتوهای فرابنفش خورشید که می توانند به پیری زودرس پوست و بروز چین و چروک منجر شوند، هرچه بیشتر با پوست در تماس هستند.

اهمیت کرم های ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضد آفتاب در تابستان اهمیت ویژه ای دارد. پرتوهای فرابنفش خورشید می توانند در هر زمانی از سال به پوست آسیب برسانند، اما در ماه های گرم تابستان زمانی که سطح مواجهه با نور خورشید بیشتر است، ضرر آنها هرچه بیشتر افزایش می یابد.

حداقل SPF توصیه شده برای کرم ضد آفتاب ۳۰ است و باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض خورشید از آن استفاده کنید. اگر قصد شنا کردن دارید، استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب زمانی که از روی پوست پاک شد را فراموش نکنید. استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند تاثیر چشمگیری در به حداقل رساندن لکه های پوستی مرتبط با خورشید داشته باشد و ظهور چین و چروک و خطوط روی پوست را به تاخیر اندازد.

بهتر است هر ۶ ماه یک بار برند کرم ضد آفتاب مورد استفاده خود را تغییر دهید. افراد دارای پوست چرب نیز باید از محصولات ضد آفتاب استفاده کنند. کرم های ضد آفتاب مبتنی بر ژل گزینه بهتری برای پوست های چرب هستند، در شرایطی که پوست های ترکیبی و خشک اگر قصد انجام آرایش دارند باید از یک ضد آفتاب مرطوب کننده مات استفاده کنند.

خشکی پوست در فصل تابستان

گرمای تابستان سبب می‌شود تا بدن بیشتر عرق کند. عرق مکانیزیم بدن برای خنک شدن است. البته تعرق بیشتر باعث چرب شدن پوست هم می‌شود. اما برای برخی پوست‌ها عرق بیشتر منجر به خشک شدن پوست می‌شود. شاید  شما هم از آن دسته آدم‌ها هستید که در فصل تابستان دچار خشکی پوست می‌شوید و بنابراین نیاز به مراقبت‌های پوستی دارید. 

دلایل خشکی پوست در تابستان

آبزدایی

مراقبت‌های پوست در فصل تابستان

آبرسانی یکی دیگر از مراقبت‌های پوست در فصل تابستان است. در طول تابستان بدن مقدار زیادی آب از دست می‌دهد. در این فصل احتمال آبزدایی (dehydration) بدن بیش از همیشه است. همین کمبود آب بدن باعث می‌شود تا پوست هم دچار خشکی شود. البته استفاده از قهوه، نوشیدنی‌های گازدار، الکل  باعث تشدید آبزدایی بدن می‌شود. سعی کنید تا آب بدن را با نوشیدن آب و میوه‌های خوشمزه تابستانی تامین کنید تا دچار آبزدایی بیشتر نشوید.

شنا در استخر

کلر وجود در آب استخر باعث می‌شود تا چربی پوست از بین برود و در نتیجه پوست‌تان کاملا خشک شود. اگر شما عاشق استخر رفتن هستید باید احتمال خشکی پوست‌تان را نیز در نظر بگیرید‌. پس اگر  قصد دارید در تابستان به استخر بروید باید بیش از هر زمان دیگری مراقب خشکی پوست‌تان باشید.

کولر گازی

کولر گازی در مقایسه با کولر آبی هوا را بیشتر خنک می‌کند. هیچ چیزی بهتر از استراحت تابستانی در خنکای کولر گازی نیست. اما نباید فراموش کرد که کولر گازی رطوب هوا را می‌گیرد و در نتیجه باعث خشکی پوست می‌شود. پس در تابستان باید بین خشکی پوست و خنکی کولر گازی یکی را انتخاب کنید.

خورشید

شاید فکر کنید که نور خورشید باعث تعرق و در نتیجه پوست‌تان مرطوب‌تر شود. اما گاهی، اشعه‌های خوشید باعث می‌شود تا پوست‌تان چربی طبیعی‌شان را از دست دهد.  در واقع  نور خورشید باعث می‌شود تا غدد چربی پوست یا سبوم، چربی بیشتری تولید کنند و در نتیجه پوست‌ چرب‌تر شود. ولی برای برخی افراد ترشح کمی چربی باعث می‌شود تا غدد چربی مسدود شوند و دیگر غدد سبوم نمی‌توانند پوست را چرب کنند و در نهایت پوست خشک‌تر شود. پس توجه به خورشید و نور خورشید یکی دیگر از مراقبت‌های پوست در فصل تابستان است.

گرفتن دوش گرم

بعضی از ما عادت داریم با  دوش آب گرم  حمام کنیم که همین کار نیز منجر به خشکی پوست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا