مراقبت‌های پوست در فصل بهار

مراقبت‌های پوست در فصل بهار به دلیل گردافشانی و ایجاد آلرژی و حساسیت‌های پوستی نسبت به سایر ماه‌های سال  مهم‌تر است. پس باید در فصل بهار توجه خاصی به پوست‌مان داشته باشیم. به همین خاطر سعی کردیم در این مقاله روش‌های مراقبت‌های پوست در فصل بهار را توضیح دهیم.

مراقبت‌های پوست در فصل بهار چگونه است؟

مراقبت‌های پوست در فصل بهار

با توجه به شرایط و محیط زندگی ،  عواملی مانند آلودگی هوا ، اشعه مضر آفتاب و …  می توانند به صورت جدی به پوست ما آسیب وارد کنند . کار هایی که می توانیم انجام دهیم تا این آسیب ها را به حداقل برسانیم برای هر نوع پوست و یا بخش های مختلف یک پوست متفاوت است، عبارت اند از :

  • شست و شوی صورت
  • پاکسازی پوست و لایه برداری
  • آب رسانی و رطوبت رسانی
  • محافظت پوست در مقابل تور آفتاب
  • رعایت رژیم غذایی مناسب

مراقبت از پوست در کدام لایه های پوست انجام می‌شود ؟

مراقبت‌های پوست در فصل بهار

لایه های پوست :

  1. اپیدرم (رو پوست )
  2. درم ( میان پوست )
  3. هیپودرم (زیر پوست )

لایه‌ی اپیدرم از لایه‌های بسیاری تشکیل شده است که بالا ترین لایه ای که ما لمس می کنیم. لایه ی شاخی هست که از سلول های مرده تشکیل شده است.

لایه ی شاخی یک نواد به طور معمول روزی یکبار ریزش دارد اما با رشد سن این ریزش و زایش به تاخیر می افتد. از ۱۵ تا ۲۱ روز و برخی اوقات به دلیل آلودگی هوا و تغذیه و مراقبت نکردن این مدت بیشتر می شود  و این لایه ی شاخی ضخیم می شود.

ایرادهایی که با ضخیم بودن لایه ی شاخی به وجود می آید، پوست حالت کدر پیدا می کند ( به طوری که همیشه خسته و کثیف دیده می شود ) و حالت افتادگی دارد و پوست اصلا شاداب نیست انگار که دهیتراته شده و واقعا هم به دلیل این که آلودگی ها و کرم ها در این لایه ی شاخی مرده نفوذ کردند پوست نمی تواند تنفس کند نمی تواند آب جذب کند حتی اگر بهترین کرم ها را استفاده کنید چون این سلول ها مرده هستند جذب پوست نمی شوند.

در نتیجه ما باید مراقب باشیم که این لایه ضخیم نشود ، به همین دلیل برای مراقبت از پوست و اثربخش بودن کارهایی که انجام میدهیم با پاکسازی  و یا میکرودرم از ضخیم شدن این لایه جلوگیری می کنیم.

استفاده از ضد آفتاب:

مراقبت‌های پوست در فصل بهار

یکی دیگر از موارد مهم مراقبت‌های پوست در فصل بهار استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. استفاده از ضد آفتاب برای همه ی پوست ها ضروری است، اما برای پوست های خشک و حساس فوق ضروری هست. چون آفتاب باعث ایجاد منافذ باز، لک های پوستی و از همه بد تر باعث پیری رودرس می شود.

استفاده از ضد آفتاب برای انواع پوست ضروری است، پوست های مختلط ( مخصوصا مستعد آکنه) باید از ضد آفتاب های مخصوص پوست های چرب و مستعد آکنه استفاده کنند.

توصیه : از ضد آفتاب های بی رنگ که صرفا درمانی هستند استفاده کنید.

نکته:  در صورت تمایل از ضد آفتاب های رنگی استفاده کنید، قبل از ضد آفتاب روی نواحی خشک مرطوب کننده سبک یا آبرسان بزنید تا در آن نواحی ضد آفتاب تکه تکه نشود و حالت بدی روی پوست ایجاد نگردد.

اثرات آنتی اکسیدان ها روی پوست

مراقبت‌های پوست در فصل بهار

مهم ترین عامل پیری پوست رادیکال های آزاد هستند، رادیکال های آزاد به ساختار سلولی حمله می کنند و آن ها را از بین می برند. آنتی اکسیدان ها از این تخریب ها جلوگیری می کنند، بنابراین هم در تغذیه و هم در محصولات مراقبتی باید از آنتی اکسیدان ها استفاده کنیم. توجه کنید که این موضوع ربطی به نوع پوست ندارد و برای همه واجب می باشد. آنتی اکسیدان مناسب و با کیفیت باید جذب خوبی برای پوست داشته باشد. جذب خوب مانند روغن آرگان ، این روغن حاوی اسید هیالورونیک هم هست، این اسید چرب باعث حفظ رطوبت پوست ، ترمیم پوست و تقویت کلاژن و الاستین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا