روغن گل مغربی ، معجزه‌گری زیبا

روغن گل مغربی گیاهی داروی ست که تا سال‌های اخیر خواص شگفت‌انگیز دارویی‌اش برای بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران ناشناخته بود. اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که این روغن تأثیرات معجزآسایی روی پوست، مو، استخوان‌ها و هورمن‌های بدن دارند.
اسید‌های چرب برای سلامتی انسان خیلی ضروری‌اند، ولی بدن قادر به ساخت این مولکول‌های حیاتی نیست و باید با تغذیه مناسب آنها را جذب کرد.

روغن گل مغربی

اُمگا-۳ و اُمگا -۶، دو اسید چرب ضروری برای سلامتِ مغز و همچنین رشد و نمو نرمال هستند. بدن شما نیاز به میزانِ متعادل و سلامتی از اسیدهای چرب دارد. اُمگا -۶ به مقدار زیادی در روغن گل مغربی یافت می‌شود و اُمگا -۳ در روغن ماهی.
در ضمن، مصرف اسیدهای چرب مفید باعث می‌شود، فرایند جذب در بدن آهسته شود و در نتیجه مدت زمانِ حسِ سیری افزایش یابد. به علاوه، این مولکول‌ها در بدن به عنوان حامل‌های ویتامین‌ A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K نقش بازی می‌کند.

فواید روغن گل مغربی

  هورمن‌ها

روغن گل مغربی

مصرف روغن گل مغربی برای درمان گیاهی سندرم پیش از قاعدگی (PMS) توصیه شده، چرا که این روغن، سرشار از اسیدهای چرب است. و اسیدهای چرب در کاهش این سندرم مؤثرند.
مصرفِ اسیدهای چرب به کاهش وزن و متعادل‌سازی هورمن‌های کمک زیادی می‌کند. روغن گل مغربی به صورت کپسول‌های نرم تولید و به فروش می‌رسد. البته برای مصرف این کپسول‌ها باید با پزشک معالج خود مشورت بفرمایید.

آکنه

روغن گل مغربی

معمولا عدم تعادل در هورمون‌های بدن باعث آکنه در نوجوانان و بزرگسالان می‌شود. خیلی‌ها نمی‌دادند که می‌توانند، آکنه را با داروهای گیاهی درمان کنند.
برای درمانِ آکنه‌ی هورمونی باید با ریشه‌ی مشکل یعنی «عدم تعادل در هورمون‌ها» مبارزه کنید و «درمان موضعی» برای شما مؤثر نیست. درمان‌های موضعی فقط برای رفع جوش یا جای زخم به کار می‌روند. اسیدهای چرب اُمگا-۶ وجود در روغن گل مغربی می‌توانند در تنظیم و متعادل‌سازی هورمون‌های بدن‌تان نقش کلیدی بازی کنند و در نتیجه منجر به درمان مشکلِ آکنه‌های هورمونی شود. این اسیدهای چرب نقش مهمی در ساختار سلول، بهینه‌سازی کارکرد نورنون‌ها و کشیدگی پوست باز می‌کنند.
برای درمان آکنه‌های هورمونی از طریق کپسول‌ روغن گل مغربی با پزشک‌تان مشورت کنید، تا مقدار مورد نیاز روزانه‌ شما را تجویز کند.

ریزش موی سر

روغن گل مغربی

مردها و زن‌های زیادی به عارضه‌‌ی ریزش موی سر درگیرند. در بسیاری از موارد، تغذیه سالم و مصرف مکمل‌های مفید بهترین راه مقابله با ریزش موی سر است. در مورد موی سر هم هورمون‌ها نقش کلیدی بازی می‌کنند.
اسید گاما-لینولنیک (GLA) یکی از انواع اسیدهای چرب اُمگا-۶ است که به مقدار زیادی در روغن گل مغربی یافت می‌شود. این اسید چرب تأثیر چشم‌گیری در جلوگیری از ریزش موی سر دارد.
برای مصرف کپسول‌های روغن گل مغربی جهت درمان ریزش موی سر حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.
براساس پژوهش‌های انجام شده، شروعِ تأثیرِ مصرف این کپسول‌ها در جلوگیری از ریزش موی سر در ظرف مدت ۶ الی ۸ هفته قابل مشاهده است.
البته به جای مصرفِ کپسول نرم می‌توانید، روغن گل مغربی را روی سرتان بمالید یا به شامپو اضافه کنید. براساس پژوهشی که در دانشگاه مریلند انجام شده، تأیید شده که مالیدنِ روزانه روغن گل مغربی روی پوست سر به مدت ۷ ماه،  نه تنها باعث کاهش ریزش موی سر می‌شود، بلکه به رشد دوباره مو کمک زیادی می‌کند.

سلامتی پوست

روغن گل مغربی

براساس پژوهش‌های انجام شده، مصرف روغن گل مغربی در درمان عارضه‌های پوستی مانند اِگزما، پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (التهاب پوستی آتوپیک مزمن) به طور چشمگیری مؤثر است. نتایجِ پژوهش‌های که در International Journal of Cosmetic Sciencehave منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرفِ کپسول این گیاه داروی می‌تواند در تغییرات ساختاری و کاربردی مرتبط به جوان‌سازیِ سلولهای پوست نظیر قرمزی، نرمی، سفتی و سختگی به طرز چشمگیری مؤثر باشد.
این پژوهش عنوان می‌کند که افراد مبتلا به اگزما قادر نیستند تا به طور طبیعی اسیدهای چرب را تهیه کنند و با مصرفِ این کپسول‌ها می‌توان به روند جذب اسیدهای چرب کمک زیادی کرد.
افراد زمانی به پسوریازیس مبتلا می‌شوند که سلول‌های پوست به سرعت تکثیر شوند و به صورت پلاک‌های سفید پوسته‌ پوسته روی سطحِ پوست نقش می‌بندد. افراد در اثر تغییرات هورمونی، رژیم غذایی نامناسب و مشکلات هضم پروتئین مبتلا به پسوریازیس می شوند. مصرف روغن گل مغربی به دلیل اینکه حاوی مقدارِ زیادی از اسیدهای چرب مفید است به تعادل هورمونی و هضم پروتئین‌ها کمک می‌کند و نتیجتا در درمان این بیماری مؤثر است.

آرتریت روماتوئید

روغن گل مغربی

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی شایع‌ترین بیماری التهابی سیستمیک مفاصل است. این بیماری مفاصل بین دو قسمت بدن مثل مچ، زانو، پا و آرنج را درگیر می‌کند. آرتریت روماتوئید، یک بیماری خودایمنی (autoimmune disease) ست. در بیمارهای خودایمنی، سیستم‌ ایمنی بدن به سلول‌های سالم بدن حمله می‌کنند. بیماری آرتریت روماتوئید از مجموع عوامل ژنتیکی، محیطی و هورمونی به وجود می‌آید.
پژوهش‌های متعددی نشان می‌دهد که مصرف روغن گل مغربی در درمان آرتریت روماتوئید به طرز چشم‌گیری مؤثر است. براساس این پژوهش‌، مصرف کپسول‌های روغن گل مغربی در بهبود عوارض نشانی از آرتریت روماتوئید نظیر درد و سختگی مفاصل مؤثرند.
برای مصرف این کپسول‌ها جهت درمان آرتریت روماتوئید با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا