تاثیر نعنافلفلی و اسطوخودس در درمان دردهای اسکلتی و عضلانی

نعنا فلفلی گیاهی معطر و از گونه‌های معروف نعنا است که از پیوند نعنا آبی و نعناع زینتی یا تند به‌وجود آمده است.
نعنا فلفلی برای اضافه کردن عطر یا طعم به مواد غذایی، محصولات آرایشی، صابون‌ها، خمیردندان‌ها، دهانشویه‌ها و سایر محصولات به‌کار می‌رود و ممکن است برخی مصارف دارویی نیز داشته باشد. برگ‌های نعنا فلفلی می‌توانند به‌صورت خشک یا تازه در تهیه‌ی چای به‌کار روند.

موارد مصرف نعنافلفلی:

این گیاه حاوی منتول است که دارای یک خاصیت ضد درد برای تسکین درد (بعد از استفاده موضعی) است. روغن نعنا خاصیت ضد اسپاسم دارد که می‌تواند به شل شدن عضلاتی که به خاطر درد منقبض‌شده‌اند، کمک کند. همچنین
می‌توانید این روغن را مستقیم بر روی پوست محل بروز درد بمالید و احساس خنکی که دارد، یک حالت تسکین دهندگی را ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد این روغن هنگامی‌که با روغن‌های گیاهی دیگر نظیر اسطوخودوس مخلوط می‌گردد، همان خواص مفید خود را بیشتر نشان می‌دهد.

اسطوخودوس یا لاوند

اسطوخودوس یا لاوند به لحاظ گیاه‌شناسی از خانواده نعناسانان است. برگ‌ها و قسمت سبز اسطوخودس دارای اسانس روغنی فراران است.

اسطوخودوس گیاهی است چند ساله به شکل بوته کوچک به بلندی نیم متر خیلی پرشاخه، ساقه های آن ۴گوشه، برگ های آن دراز، متقابل، پوشیده از کرک سفید پنبه ای. برگ‌های آن که در بهار ظاهر می‌شود به رنگ بنفش تیره شبیه به سنبله است.
ظاهر زیبایی که اسطوخودوس پس از گل دادن پیدا می‌کند باعث می‌شود در بعضی نواحی اقدام به پرورش آن به عنوان یک گیاه زینتی کنند. قسمت مورد استفاده این گیاه سرشاخه های برگدار و گل‌دار آن است که علاوه بر مصارف درمانی، اسانس گیری به عمل می‌آید.

این روغن در صدها محصول مختلف از صابون‌های حمام گرفته تا خوشبوکننده هوا یافت می‌شود. عطر این گیاه آرامش‌بخش است و البته روغن آن نیز دارای خاصیت تسکین‌دهنده است که باعث می‌شود استعمال مستقیم آن بر روی بدن بسیار پرخاصیت باشد. این گیاه مانند یک داروی ضدالتهاب عمل می‌کند، بنابراین برای از بین بردن منبع درد، یعنی پاسخ خودکار بدن نسبت به آسیب، مفید است.

همچنین هر عضله‌ای را که ممکن است دچار انقباض شدید و فشردگی شده باشد، آرام می‌کند، زیرا این گیاه همانند یک داروی ضد تشنج نیز عمل می‌کند. به همین دلیل از اسطوخودوس و نعنا در تولید گیاهان دارویی استفاده زیاد می‌شود.
اثر آرامش‌بخش آن که به خاطر عطر و بوی آن شناخته‌شده است، حتی ممکن است درد شما را کاهش دهد.

 

 

آرومیکس باریج

ضد التهاب و مسکن دردهای عضلانی و اسکلتی

اجزای فراورده

  • اسانس نعنا فلفلی
  • اسانس لاواند
  • اسانس اکالیپتوس 
  • اسانس اکلیل کوهی

روش مصرف

روزی ۳ بار، هر بار یک لایه نازک از ژل موضعی آرومیکس باریج روی ناحیه دردناک و ملتهب مالیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا