دانستنیها

با آلوئه‌ورا به جنگ آنفولانزا بروید

آلوئه‌ورا که اغلب به اسم «گیاه شگفت‌انگیز» هم مشهور است، گیاهی با خواص درمانی معجزه‌گر است. تا به حال بیش از ۵۰۰ گونه متفاوت از گیاه آلوئه‌ورا در دنیا شناسایی شده. البته بیشتر این گونه‌ها بومی آفریقای شمالی‌اند.
برگ های آلوئه ورا آبدار، با مغز خوش طعم و ژل مانند است. به خاطر طعم و آبداری، آلوئه ورا در صنایع غذایی خیلی مورد توجه است و دسرها و نوشیدنی های خوشمزه زیادی از آن تهیه می شود. البته به دلیل خواص معجزه آسا این «گیاه شگفت انگیز»، پزشکان، داروسازها و متخصصان صنایع غذایی توجه زیادی به گیاه آلوئه ورا دارند.
در سال های اخیر پژوهش های زیادی در مورد خواص درمانی آلوئه ورا انجام شده. در این مقاله ما نگاهی خلاصه به این پژوهش ها خواهیم داشت.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خواص درمانی زیادی دارد. این ژل در انواع لوسین ها و کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد و البته تاثیرات مثبت آن کاملا اثبات شده. براساس پژوهش های انجمن سلطنتی گیاه شناسی انگلستان، از آلوئه ورا قرن هاست که استفاده می شود و خواص آن برای پزشکان سنتی مورد توجه بوده. فقط پیشرفت های علمی و پزشکی مهر تاییدی بر این دانسته های سنتی است. قدیمی‌ترین شواهد مصرف آلوئه‌ورا به قرن شانزدهم پیش از میلاد و مصرباستان باز می‌گردد. مصریان باستان اسم آلوئه ورا را «گیاه نامیرایی» گذاشته بودند.
به طور کلی گیاه آلوئه ورا برای استفاده از برگ هایش در چهار زمینه مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع غذایی
صنایع آرایشی
مکمل های غذایی
طب سنتی و مکمل

فواید گیاه آلوئه ورا

پژوهشگران مدعی‌اند که خواص و فواید گیاه آلوئه ورا بی انتها ست. در ادامه به برخی از خواص آلوئه‌ورا اشاره خواهیم کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آنزیم‌های موجود در گیاه آلوئه‌ورا باعث می‌شود تا پروتئین‌ها شکسته شده و تبدیل به اسید‌های آمینه شود. این اسیدهای آمینه در اختیار سلوله‌های قرار می‌گیرند
آنزیم برادی‌کیناز موجود در آلوئه ورا به دستگاه ایمنی در نابودی عفونت‌ها کمک می‌کند.
عنصر روی برای عملکرد مناسب دستگاه ایمنی ضروری است. مصرف آلوئه ورا می‌تواند کمبود روی را جبران کرده و دستگاه ایمنی را تقویت کند. روی به بهبود بیماری‌ها، نابودی باکتری‌ها و محافظت غشای سلولی کمک می‌کند. روی قسمتی از ساختمان گیرنده‌های هورمونی و پروتئین‌هایی است که در سلامتی، تنظیم حالت روحی و عملکرد دستگاه ایمنی نقش دارند.

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

براساس پژوهش‌های انجام شده، با مصرف آلوئه‌ورا، سیستم ایمنی بدن افزایش می‌یابد و در نتیجه مقاومت بدن در برابر بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی افزایش می‌یابد. آلوئه‌ورا را می‌توان هم به عنوان پشیگیری‌کننده و هم تقویت‌کننده بدن استفاده کرد.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش التهابات

ما می‌دانیم که التهابات ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌هاست. آلوئه ورا با داشتن ویتامین‌ها (C، A و E) و مواد معدنی مختلف به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
ویتامین A در حفظ سلامت بینایی، دستگاه عصبی و پوست مؤثر است، زیرا با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود با التهاب مبارزه می‌کند. ویتامین C بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات سلامتی پیش از تولد، بیماری‌های چشم و چین و چروک پوست محافظت می‌کند. ویتامین E با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد، با التهابات مبارزه می‌کند و سرعت پیر شدن سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

آلوئه ورا و سلامت دندان‌ها

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، آلوئه ورا به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. آلوئه ورا خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، ضدالتهابی، ضدویروسی و ضدقارچی دارد و بدون بروز حساسیت و عوارض جانبی، عملکرد دستگاه ایمنی را بهبود می‌بخشد.

شربت آلوئه‌ورا باریج اسانس

تقویت سیستم ایمنی بدن
افزایش مقاومت در برابر بیماری‌های ویروسی (سرماخوردگی و آنفولانزا)
افزایش مقاومت در برابر آلرژی‌ها

 

صفحه شربت آلوئه ورا باریج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا